جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷۱

واکنش تندمطهری به اعتراض ها علیه وی

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 118552
دكتر علي مطهري نسبت به برخی انتقادها و برخی برداشت ها از یادداشت قبلی اش درباره ممانعت از سخنرانی سید حسن خمینی واکنش نشان داد.

در این یادداشت اختصاصی که برای "تابناک" ارسال شده، مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی علاوه بر واکنش به انتقادها و اعتراض ها، توضیحاتی نیز درباره یادداشت پیشین خود داده است.

متن کامل یادداشت ارسالی ایشان بدون هیچ گونه تغییری به شرح زیر است:

نظر به اينكه برخي افراد از روي حسن نيت و برخي از روي شيطنت، قسمت پاياني يادداشت مورخ 15/3/89 اينجانب در پايگاه اطلاع رساني "تابناك" را تعريض به مقام معظم رهبري تلقي نمودند لازم است توضيحي ارائه كنم.

در پايان آن يادداشت آمده بود: «آقاياني كه اصرار به شبيه سازي حوادث امروز با حوادث صدر اسلام دارند آيا صحيح مي دانند كه آنها و دار و دسته شان را به سپاه عمر سعد و ابن زياد تشبيه كنيم كه در روز عاشورا با ايجاد سر و صدا اجازه نمي دادند نوه پيامبر(ص) سخن بگويد؟».

منظور من از كلمه «آقايان» كساني است كه در یک سال گذشته از اصل كلي بيان شده توسط رهبر گرانقدر انقلاب سوء استفاده کرده و مي كنند و با فرصت طلبي و تطبيق آن اصل كلي بر مصاديق دلخواه خود، در صدد حذف همه رقبا و مخالفان خود از صحنه انقلاب هستند. آن اصل كلي مورد نظر رهبر انقلاب اسلامي اين است: همان طور كه در صدر اسلام افرادي مانند طلحه و زبير با سوابق درخشان خدمت به اسلام، از صراط مستقيم خارج شدند و رو در روي امام بر حق قرار گرفتند امروز نيز امكان چنين چيزي وجود دارد. اين مطلب را شهيد آيت الله مطهري به بيان ديگري چهل سال پيش در كتاب جاذبه و دافعه علي عليه السلام ذكر كرده اند و آن اين است كه يكي از مشخصات شيعه اصول گرايي آن است و صحابي پيغمبر بودن، ملاك بر حق بودن نيست. شخصيت ها را بايد با حق ارزيابي كرد و شناخت نه حق را با شخصيت ها. و اساسا این منطق بیش از هزار سال در بحث معروف «عدالت صحابه» در کلام شیعه بیان شده است.

اين اصل كلي حرف درستي است و كسي نمي تواند منكر آن باشد و البته صرف مطرح شدن بحث توسط ایشان در این زمان نشان می دهد که برای آن در زمان ما مصداق یا مصداق هایی وجود دارد. اما شاهد بوده ايم كه در يك سال گذشته يك باند قدرت پرست با تمسك به اين اصل كلي بر آن بوده است كه افراد صالحي را كه نقش موثري در فتنه اخير نداشته اند به صرف اينكه منتقد آنها بوده اند از صحنه انقلاب خارج كند و البته به خاطر آگاهي بخشي و روشنگري هاي امثال اين بنده هنوز نتوانسته است و به فضل الهی نخواهد توانست. به تعبير استاد مطهري انقلاب فرزند خور نيست، غفلت ماست كه باعث مي شود انقلابيون راستين به حاشيه رانده شوند. پس روشن است كه مقصود تعريض به رهبري نبوده است.

اين گروه كه در صدد مصادره انقلاب براي خود و حذف فرزندان راستين انقلاب اسلامي است و ميانگين سني آنها هم از 30 سال تجاوز نمي كند بايد آرزوي قطع پيوند ميان ما خانواده شهيد آيت الله مطهري با رهبر انقلاب را به گور ببرد. رهبر عزيز انقلاب، ما را از دوران كودكي مي شناسند و يك بار جمله اي به اين مضمون فرمودند كه «يكي از بخت هاي آقاي مطهري اين است كه فرزندان ايشان در جمع آوري و حفظ اصالت و نشر آثار ايشان اين قدر جدي هستند».

گرچه سخن من اساسا متوجه ایشان نبود اما اين كاسه هاي داغتر از آش بايد بدانند كه خود رهبر گرانقدرمان از انتقاد استقبال مي كنند و از افراد متملق و چاپلوس بيزارند و افراد حر و آزاده را قدر مي شناسند. گواه آن، گذشته از سيره و رفتار ايشان در جلسات خصوصي، برخوردي است كه در سال گذشته با يك دانشجوي منتقد داشتند. اين همان سيره مولاي ايشان اميرالمومنين علي عليه السلام است كه خطاب به مردم مي فرمايد: وظيفه شماست كه از من در خفا و آشكار انتقاد كنيد.

در اینجا ذکر چند نکته دیگر در مورد یادداشت اخیر لازم است:

1. آنچه در حرم امام رخ داد قطعا ضد انقلاب را خوشحال کرد و از جمله سازمان منافقین با خوشحالی وصف ناشدنی این اتفاق را «نشان دهندۀ اختلاف عمیق میان باندهای حکومتی» خواند. کسانی که خود را «بصیر» می نامند چگونه همراه با دشمن ترین دشمنان انقلاب چنین به وجد آمده و این بار شادی دشمن را دلیل نادرستی عمل خود نمی دانند؟

2. من با حجة الاسلام سید حسن خمینی در گرایشات سیاسی و فکری اختلافات بسیاری دارم ولی در عین حال با برخوردی که با او صورت گرفت سخت مخالفم. اینکه جمعیتی از نیروهای حزب الله به عملکرد سید حسن به دلیل اموری مانند شرکت در محافل خصوصی سران معترضان اعتراض داشته باشند طبیعی و به حق است اما اگر بنا بود این اعتراض به طور طبیعی صورت گیرد، با توجه به حرمت مکان و حضور دویست خبرنگار خارجی، این عمل حداکثر در دو سه دقیقه در ابتدا یا انتهای صحبت تمام می شد و یا با نمایش پلاکارد انجام می گرديد.

اما این که اعتراض به نحو «رو کم کنی» انجام شود و آنقدر اعتراض را ادامه دهند تا سخنران تریبون را ترك كند و بعد سوت و كف بزنند و سپس پيامك پيروزي براي هم بفرستند، این قطعا برنامه ریزی شده است. یک حزب اللهی واقعي عاشق امام حداکثر به چند شعار قناعت می کند و قطعا به مستأصل کردن نوه امام در مقابل صدها خبرنگار خارجی و در جایی که روح امام حاضر است راضی نمی شود مخصوصا با توجه به اینکه این اولین اعتراضی بود که در یک جمع عمومی نسبت به نوه امام(ره) صورت می گرفت. البته سخنران قبلی هم از چند راه به افزایش التهاب کمک کرد.

3. دم خروس میزان اطاعت از رهبری را در همین یکی دو روز می توان در برخي رسانه هایی که خود را «رسانه های افشاگر فتنه» می نامند دید. هنوز 48 ساعت از توصیه اکید رهبر بزرگوار بر رعایت اخلاق و انصاف در برخورد با منتقدان نگذشته بود که به جای نقد سخن، صدها ناسزا و تمسخر را نثار منتقدان کردند. این رسانه های بصیر! که اخیرا جایزه هم گرفتند سزاوار بود جایزه آنها به جای «جایزه به افشاگران فتنه»، «جایزۀ مرگ اخلاق در رسانه» نام می گرفت.

آری، اگر بصیرت آن چيزي است که امثال آیات الهی چون حضرات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، امینی، استادی، مظاهری و ری شهری ندارند ولی امثال رسایی و روانبخش و كوچك زاده دارند من از نظر بصیرت کور مادرزاد به دنیا آمده ام و شفا یافتنی هم نیستم و مرگ را بر چنین بصیرتی ترجیح می دهم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اقای مطهری از نظر تو موسوی و خاتمی و کروبی وهاشمی وسلسله اش ،امام علی اند!
و بقیه سپاه عمر سعد!
اقا خودش فرمود من نظرم به اقای احمدی نژاد نزدیکتر است

شما یک مشت حسود هستید
Iran, Islamic Republic of
شما چشمت رویه کوهی از خیانت ها و جنایات سران خائن فتنه بستی و هیچ اشاره به آنها نمیکنی که هیچ اشراره ای هم به رفتار سید حسن خمینی در یک سال گذشته نمیکنی باز هم هیچ به رئیس جمهور توهین میکنی تهمت میزنی دست آخر هم خودتو هم ردیف مراجع تقلید میدونی !! الله اکبر از این همه بصیرت آقای مطهری .
Iran, Islamic Republic of
باسلام.کاری که با نوه امام شد جالب نبود.صرف نظر از اون وقتی نوه امام با نوه پیغمبر که در عصمت مثل پیغمبره و در واقع جانشینشه مقایسه میشه، میزان فهم نویسنده روشنه دیگه...
مردم ثابت كردند كه با كسي شوخي ندارند پس تو هم مواظب باش كه به سرگذشت سيد حسن دچار نشوي
United Kingdom
انتقاد اگر از راه درست و از سر خیر باشد خوب است. اما یه سوال: چرا انتقاد خود را شفاف نمی گویید که به قول خودتان بعضی حتی از روی حسن نیت کلام شما را تعریض به مقام معظم رهبری تعبیر کنند و شما مجبور باشی تفسیری دوباره بر گفته های خودت منتشر کنی؟ دوم اینکه ایا شما مطمئن هستی که شعارها از قبل برنامه ریزی شده بوده؟ حتی اگر نیم درصد هم احتمال نادرست بودن حرف شما را بدهیم ایا این ادعا آخرت فروشی نیست؟ به هر حال به نظر من قطع کردن سخن سید حسن درست نبود
آقاي مطهري بنده هم در مراسم 14 خرداد حضور داشتم و وقتي سخنران تریبون را ترك كرد نشنيدم كسي سوت و كف بزنند و سپس پيامك پيروزي براي هم بدهم . اين كارها مربوط به طرفداران فتنه مي باشد . لطفا ترمز خود را با اين گونه نگرشها و تفكرات بكشيد. و عينك واقع بيني به چشم بزنيد.
شما وكيل مردم هستيد اينقدر بي انصاف نباشيد .
آيا اساسا شما اينقدر خودخواهانه مسائل را تجزيه وتحليل مي كنيد.اگر اينگونه است واي به حال ما و جاي تاسف بسيار براي ما مردم خواهد بود . .
با تأکید چند باره امام خامنه ای بر فتنه بودن وقایع سال گذشته، بازهم جناب "علی م" از آنها با عنوان "سران معترضان" نام می برند. در عین حال از داشتن بصیرت! به خود می بالند!؟
Iran, Islamic Republic of
خدا روشکر که هنوز در این کشور باب اتقاد بسته نیست. و دریغ بر مسلمانان غافلی که با ایجاد اختلاف شیاطین را شاد میکنند.
Iran, Islamic Republic of
حالا که احمدی نژاد با عنایت الهی وپشتیبانی مردم ورهبری عزیز وشجاع با دنیای استکبار درگیر است معلوم نیست قر قر (غر غر) های علی مطهری تا کی می خواهد ادامه یابد و دست و پای مردم و مسوولین را نیش بزند؟
یک بار هم از سایت جهان تشکر می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
اقای مطهری از بیاناتتان برمی اید درنمازجمعه شرکت نکرده بودید وبه نقل قول دوستانتان بسنده کردید چون اگر بودید میدیدید کف وسوتی درکارنبود وموبایلها کارنمیکردتا کسی پیامک بفرستدو ازکلامتان برمی اید بسیارکم حافظه شده اید که مواضع اقای سید حسن خمینی را درمقابل سران فتنه از یادبرده اید مردم با این حرکت خودجوش فقط به ایشان وبه دنیا فهماندند عشق به امام موروثی نیست برخورد امام با سید حسین خمینی را هم از یادبرده اید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مطهری دچار دوگانگی شخصیت شده
Iran, Islamic Republic of
ما که نفهمیدیم دلیل این همه کینه ی ع مطهری نسبت به احمدی نژاد چیه؟؟!!
Australia
مطهری اگه فکر میکنه مردم با حرفاش موافقا" به طور سرزده بره بین مردم تا ببینه مردم بهش چی میگن.....اینجوری دیگه نمیگه برنامه ریزی بوده..!!
Iran, Islamic Republic of
نکته مهمی که علی مطهری به آن توجه نداشته است این است که صرف «شادی دشمن» هرگز ملاک نادرستی اعمال نیست، بلکه شیوه دشمن هماره این بوده است که بذر اختلاف را در میان انقلابیون و مؤمنین پاشیده و از اینکه عده ای از مؤمنین و انقلابیون راستین در صدد دفاع از اسلام و انقلاب برآمده و عده ای از منافقین دوست نما، کمر به نابودی آن بسته اند، اظهار «خوشحالی» می کند ـ هم چنان که در فتنه اخیر اتفاق افتاد و پس از طرد سران فتنه، که دارای سوابق بسیاری در انقلاب و جمهوری اسلامی بودند، از سوی مردم مسلمان و ولایتمدار ایران، عبارت «جدال بر سر قدرت در حکومت اسلامی» به تیتر یک اکثریت قریب به اتفاق رسانه های بیگانه تبدیل شد اما این بیچارگان نمی دانستند که آنچه در ایران رخ می دهد در واقع تصفیه انقلاب از منافقان متظاهری است که سالها مردم را فریب می دادند و این حادثه باعث عزت بیشتر جمهوری اسلامی و خواری بیشتر دشمنان آن شد ـ اما مسئله قابل توجه که امام هم همواره به آن تأکید داشتند «تعریف و تمجید رسانه های بیگانه از افراد» است که این امر به معنی حرکت کردن در جهت خواسته های دشمن است، همچنان که در فتنه پس از انتخابات مکرراً اتفاق افتاد.
نکته مضحک دیگر این است که هر بار امت حزب الله با استدلال های برادران مطهری (محمد و علی) و استقبال شدید رسانه های بیگانه از آنها مواجه و تذکرات امام مبنی بر لزوم تجدید نظر در افکار در صورت تعریف و تمجید رسانه های بیگانه را به آنها یادآور می شد، این «آقایان» همواره و بر خلاف نظر امام و مقام معظم رهبری، تعریف و تمجید دشمنان اسلام و انقلاب را ملاک نادرستیِ عقایدشان ندانسته و خوشحالی دشمنان از سخنانشان را موقتی توصیف می کردند! حال، معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است که از مشابه همان براهین برای کوبیدن مخالفان خود استفاده می کنند!
Latvia
آقاي مطهري تا كي ريا كاري!؟
آقای مطهری شایدندانندکه یکی به نعل می کوبندویکی به میخ وبیشترسعی می کنندآب به اسیاب دشمن می ریزند وبیچاره خودش هم نمی داندکه چه کارمی کند
Iran, Islamic Republic of
مطهري تو ديگه جرا؟
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری شما بهتره دیگر حرفی نزنید و اظهار نظر نکنید شما یکبار هم شده از موسوی و کروبی و ...
سخن بگویید که این همه دروغ به نطام نسبت دادند
چرا حرفی نمی زنید بخاطر زرنگی جنابعالی می باشد که پشت نام پدرتان حاشیه امنیت دارید و بدانید که شما هم طرفدار مخالفان هستید و برای همه معلوم شده است.
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی به شما یا آقای سید حسن ایراد می گیرد دلیل بر مخالفت با حضرت امام و پدر بزرگوار شما نیست که هردو هرچه دارید از صدقه سر نام پدرانتان هست والا شما را چه به سیاست .به نظر می آید شما که به رئیس جمهور هتاکی می کنید لابد به این خاطر است که ایشان عقبه فامیلی قوی ندارند .نخیر جناب آقای مطهری بدانید ایشان بخاطر ولایت مداربودن عقبه محکمی به اسم ملت دارند . آیا شما این را هم نادیده میگیرید؟ شما که به فرمایش حضرت آقا در باره خانواده خود اشاره می کنید یادتان نرود آقا در مراسم 14 خرداد به تاکید فرمودند ملاک حال افراد است.که به نظر می آید با توجه به این شرایط حال شما اصلا خوب نیست .
Iran, Islamic Republic of
جناب مطهری اصل محتوای صحبتهای شماست اینکه من به این نگفتم به اون گفتم یعنی چه ( تاریخ اسلام از صدر تا کنون در حال تکرار است و ما باید از تاریخ و سرنوشت پیشینیان عبرت بگیریم این مطلب در قران هم آمده ) واقعا که بی بصیرتید خودتان را اصلاح کنید .
Iran, Islamic Republic of
آقاي مطهري كه طهارت پدرتان را هم لكه دار كردي بگو ببينم نشستن سيد حسن با فتنه گران در لباس پيغمبر باعث خوشحالي دشمنان نيست اگر خيلي مردي و ادعاي فرزندي بزرگترين روشنفكر قرن را داري به خاتمي و دار و دسته اش و مهدي كروبي و موسوي ... ايراد بگير بخاطر سه نفر مردود شده از انقلاب و نطام خودت و با خيل عظيم مردم بيدار درگير نكن كه همين خيل عظيم پاسخ كوبنده به تو را هم دارند
Iran, Islamic Republic of
1- تمام صحن يكپارچه شعار بود و امروز به اقليتي مي نامندش .. .اگر بنابود به دو سه دقيقه و با پلاكارد اعتراض انجام شود كه الان بالكل منكرش مي شدند
2- جناب علي مطهري براي مردم چنان تعيين تكليف مي كنند كه انگار جدا به "برنامه ريزي شده" بودن شعارها اطمينان دارند... و درخواست برنامه ريزي ديگري در شعار دادن (سه دقيقه اول يا اخر و...) را دارند .. جناب مطهري باور بفرماييد شعارها هيچ برنامه ريزيي نداشت چه اينكه اگر برنامه ريزيي بود بسيار شعارهاي بهتري طراحي مي شد.
Iran, Islamic Republic of
ای سایت جهان! مصداق قد ملئت بطونكم من الحرام شده ای
Iran, Islamic Republic of
ای کاش چنین دفاعیه های جهت داری را هم د رزمانیکه سران فتنه آتش اغتشاش را برافروخته وعده ای که خود را در 30 سال گذشته صاحب کشور ومالک بلامنازع آن می دانستندانجام می دادید.ولی ترجیح دادید سکوت اختیار کنید ونظاره گر به آشوب کشیده شدن کشورباشید.
از آن سو سعی در تطهیراعمال سران فتنه نمودید ودر بحبوحه منازعات فقط وفقط انگشت اتهام را به سوی احمدی نژاد نشانه می گرفتید.
اگر کسی سراغ دارد که آقای مطهری یک کلمه وفقط یک کلمه در مخالفت به اقدامات آقایان موسوی وکروبی وسایر پرده نشینان سخن گفته باشد واین چنین سینه چاک کرده باشد با سند اعلام نماید.
استدلالات ایشان چیزی جز مصاده به مطلوب جریانات از وقایع نیست.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مطهری آیا مقام معظم رهبری در این برهه از زمان تصادفی رویگردانی بعضی از صحابه از اسلام اصیل رابیان کرده اند یا خواسته اند یک شاخص را بیان نمایند؟
برای ما سران فتنه و غیر فتنه فرقی نمی کند هر کس از طریق ولایت خارج شود ما او را بیرون از نظام اسلامی می دانیم چه آقازاده باشد یا آقا !
ثانیا در نامه اول توهینهای شما به رئیس جمهور بسیار زشت و زننده بود شما چه کاره مملکت هستید که به رئیس جمهوری که حداقل 24 ملیون رای پشتوانه او است توهین می کنید ؟ چرا شما ایشانی که در خط ولایت هستند با افرادی مثل موسوی و کروبی که واقعا از نظام خارج شده اند مقایسه می کنید؟ تفکر شما در این دوران مثل تفکر ابو موسی اشعری در دوران امام حضرت علی (ع) بوده که به خاطر چند صحابی که از ولایت روی گردان شده بودند با علی (ع) مخالفت می ورزید .
جناب آقای مطهری به خود بیایید ؟
Iran, Islamic Republic of
دكترمطهري فرزند خلف و شايسته پدرش است و مردم ايران به خاطرصداقتش و قاطي نشدنش باظالمان دوستش دارند .
Iran, Islamic Republic of
جناب مطهری یا زنگی زنگ یا رومی روم ، بعبارتی شتر سواری دلا دلا نمیشه این چه جور اصوا گرایست که مرز بین همراهی با فتنه گران وانتقاد سازنده به مسئولان را یکی جلوه می دهید وبامصادره به مطلوب تلاش می کنید کسانی را که آب به آسیاب دشمن ریخته اند و در آستانه پیروزی حق هسته ای هزینه های سنگینی را به کشور تحمیل کردند چهره شان راموجه نشان دهید از کی تا خالا جمع بین اضداد ممکن شده است ازطرفی به نظز میرسد شما در تحلیل حوادث تقابلهای فتنه گران با نظام آن را فرصتی برای مفاصا حساب با رئیس جمهور شخصی سازی می کنید وبا خاشیه نویسی براین حوادث فرصتی میابید تا کینه های خود از رئیس جمهور را آشکار سازید که این روش بر خلاف آموزه های معلم بزرگ انقلاب اسلامی پدر بزرکوار تان است که امید میرود با یآد آوری سیره و اخلاص در عمل پدر اتدکی تقوا پیشه کرده و باعقده گشایی آّب به آسیاب دشمن وفتنه جویان نریزید
Iran, Islamic Republic of
دکــــــــــــــــــتر ! مطهری
در مورد بند یک
باید بگم از این کار (جسارت! به نوه امام) ضد انقلاب خوشحال نشد. و اتفاقاً همون سازمان مجاهدین مورد اشاره شما ایشان را ناخواسته! در مقابل انقلاب و رهبر می پندارد و برای آینده روی ایشان به عنوان یک مهره فعلاً نسوخته دارن کار می کنند و آخرش هم از شما تابحال یک مورد هم سراغ ندارم که شادی های دشمنان انقلاب را نقد کرده باشید و یا پشت پرده آن را که همان علت خوشحالی آنان است افشا نموده باشید
شما رابه خدا دست از سر نظام بردارید و کم نام پدرتان با بی بصیرتی خود خراب کنید روح ایشان هم ناظر اعمال شما هست!
Iran, Islamic Republic of
بسیاری هستند که گمان دارند در جاده درستی وصراط مستقیم گام برمی دارند وبقیه که مخالف نظر آنان هستند در ضلال وگمراهی!
خداوند ذره وشمه ای ازبینش صحیح وعمیق را به همه ما عنایت کند تا سره را از ناسره تشخیص دهیم البته این مستلزم این است که خود ما نیز صفات نکوهیده ونادرستی همچون کینه،حسادت،غرض ورزی شخصی و..را از خود دور کنیم
Iran, Islamic Republic of
جناب مطهری ننگ با رنگ پاک نمی شود انسانی که قلبش مریض است و رو دنده لج افتاده نمی شود هشیار کرد شما به لج گرفتاری خدا شما را شفادهد
Iran, Islamic Republic of
مطهری اگر خیلی زرنگه یه نامه سرگشاده به سید حسن بنویسه و عیوبش را اعلام کنه و ما را از بصیرتش مستفیض کنه.
Iran, Islamic Republic of
شیر مادر حلالت باد که واقعی صفت نمایندگی مردم تهران راداری و از حق دفاع می نمایی.
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری، چرا زمانی که سید حسن خمینی با سران فتنه نشسته بود و گل در چهره اش شکفته بود بیانیه ندادی، چرا زمانی که همراستا با سران فتنه، صدا و سیما را محکوم کرد بیانیه ندادی، چرا زمانی که در مقابل ان هجمه سران فتنه به اصل ولایت فقیه سکوت کرد بیانیه ندادی یا حتی واکنش هم نشان ندادی، جناب دکتر مردم ما کور نیستند کاش شما هم از خواب بیدار می شدید(البته اگر در خوابید زیرا ضرب المثل داریم فردی که خواب است را می توان از خواب بیدار کرد ولی فردی که خود را به خواب زده نه) کمی به عملکرد خود نگاه کن ببین تا کنون خواسته یا ناخواسته! کمک به عوامل فتنه کرده ای یا مردم . خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید
Iran, Islamic Republic of
درود بر مطهری
امروز با گذشت زمان افراد حق جو راه خود را از منحرفین جدا می کنند. در یکی از سایت ها خواندم که حضرت آیت الله محمدی گیلانی هم از نوه بزرگوار امام دلجویی کردند. بنده به عنوان یک رزمنده اعلام می کنم ..... امروز باید متوجه شده باشید که حرکتی که از شیراز شروع شد و فشار بر آیت الله دستغیب وارد شد امروز به حرم امام رسیده خوشحالی من این است که مردم تازه پس از 20 سال دارند متوجه می شوند که امام و بیت ایشان چه در گرانبهایی هستند.
Iran, Islamic Republic of
به روح رسول ا... اگر چاپ کنی این نقد را که نمیکنی ای دودوزه جهان نیوز دنیا پرست ... امروز فرزندان امام راحل، شهید مظلوم بهشتی، استاد شهید مطهری، شهید عدالت قدوسی، شهید حوزه و دانشگاه مفتح،مبارز شهید منتظری،شهید غفاری، شهدای محراب( صدوقی ، اشرفی اصفهانی ، دستغیب و مدنی)، رئیس جمهور شهید رجایی، سرداران شهید همت و باکری و هزاران هزار شهید دیگر را بی بصیرت می خوانند! ... کسانی که عزیزانشان را در راه انقلاب داده اند و به پاسداری خون عزیزانشان حالا برخاسته اند.
امت حزب الله ؛ بسیجیان روح الله؛ خیبریون؛ بدریون؛ قدری درنگ کنید، نمی توان این خیل عظیم یادگاران شهدا را خواص بی بصیرت و همراه فتنه خواند! نمی توان باور کرد این همه بیراهه روند و عده ای تازه به دوران رسیده و جبهه ندیده در صراط حق باشند،نه، هرگز!
Iran, Islamic Republic of
انصافا" آخرين جملات آقاي دكتردراين يادداشت درخصوص بي بصيرت بودن ايشان واقعيتي انكارناپذيراست واگرفقط يك حرف درست تاكنون گفته باشد همين است وبس چرا كه درتمام مواضعي كه اززمان فتنه دوستان ايشان تاامروز ازطرف وي اتخاذ شده بي بصيرتي ايشان بوضوح مشهوداست اميداست هرچه زودتر ازفتنه گران فاصله بگيرند وحريم الهي استاد شهيد وپاره تن امام راحل (ره) رامكدر نسازند. انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری در همین نوشته ات ازسران فتنه به نام سران معترض یاد کرده اید و همین پایبندی شمارا به ولایت نشان میدهد!!!
Iran, Islamic Republic of
دوستاني که اينقدر تند انتقاد مي کنند يک بار ديگر مطلب را بخوانند . من نمي دانم پس ما کي مي خواهيم روحيه نقد پذيري پيدا کنيم!
Iran, Islamic Republic of
جناب مطهری،اصلا مردم را بی خیال،کلاه خودتو قاضی کن ببین آیا واکنشی که حضرتعالی در خصوص توهین به امام حسین (ع) در روز عاشورا وتوهین به امام(ره) در 16 آذر داشتی با اعتراضت به مردمی که حاضر نمی شن در برابر انحراف یادگار امام را از حق و حقیقت سکوت کنن یکی بود؟ چرا هر وقت پای حق و باطل میاد برای باطل دادخواهی می کنی ولی بر سر حق فریادی از جنس تقبیح و اعتراض می کشی؟ راستی اگر خودتو به آرای شهید والا مقام استاد مطهری عرضه کنی، چه جوابی می گیری؟ یادت باشه که اگر در یک تریبون یک طرفه عمل کنی و حاضز نشی طرف مقابل حرف حقشو بزنه ممکنه که تو را هم از اظهار نظر منع کنند همانند نوه امام
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر همه اشکالات فقط به این طرف وارذه وسران فتنه از هر نظر بی گناهند اقا رفته نشسته دل به دلشون داده به ریش ملت خندیده 24میلیون رای و هیچی حساب کرده به اتفاق به تمام ارمان ها واهداف امام دهن کجی کردن انتظار دارن براشون کف بزنند بعد از اون همه سکوت اقا میرن با سران فتنه گل میگن گل میشنوند ...........منیدونم اقای مطهری چرا فقط گیر داده به رییس جمهور ...........
Iran, Islamic Republic of
پاراگراف آخر بسیار زیباست.
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر بالاخره عقب نشینی کرد
Iran, Islamic Republic of
برادر بنده در كانادا با آقا محمد مطهري كاملا آشناست و انصافا هم از ايشان تعريف ميكند هر چند كمي ايشان را ساده معرفي ميكند اما بنده در مورد علي مطهري هرگز چنين تفاوتي را باور ندارم چرا كه ايشان بسيار سياسي هستند و اتفاقا اصلا هم ناآگاه نيستند اين مطلب را در مناظره اش در برنامه "رو به فردا" نشان داد و دقيقا ايشان روي ديگر سكه امثال به عبارتي واضح تر عقبه جريان فتنه و سران آن ميباشند.
شما دقت كنيد در هر جايي كه اعتراض نيرومندي عليه فتنه گران انجام ميگيرد اولين شخصي كه به ظاهر از اردوگاه اصولگرايان به آن تعريض ميزند و جرات ديگران را زياد ميكند اين علي مطهري است...
هرچند مردم بصير ايشان را خوب شناخته اند ولي تاكيد ميكنم ايشان را هرگز در دايره اصولگرايان و ولايت مداران نبينيد كه به زودي اين مطلب نمايان تر هم خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
مطهری فقط نفوذی رفقای سبزش در جریان اصولگراست
Iran, Islamic Republic of
1-آقای مطهری در بیشترمواقع زیبا و بر حق سخن می گویند.
2-کسانی که انتقاد می کنند و به ایشان بد و بیراه می گویند ، چند بار با دقت مطلب را بخوانند شاید حقیقت را درک کنند.
3-دقت کنید که پذیرفتن و نپذیرفتن "حرف حق " نشانه چیست؟ _ روز عاشورا امام حسین (ع) نپذیرفتن حرف حق را نشانه خوردن مال حرام دانست! خیلی مواظب باشید!
Iran, Islamic Republic of
جناب مطهري بجاي بازي کردن با کلمات ، ديگران را نمي خواهد بازي دهي . دم خروس کاملاً مشهود است.
Iran, Islamic Republic of
به والله قسم اين ... و همپيمانانش بزرگترين اشتباهشان اين است كه مردم را به مانند خود حساب مي كنند
بابا يكي به اين بگه بچه دبستاني هم متوجه دم خروس شما مي شه
با مردم چه خواهي كرد
در آينده سيلي از همين مردمي كه بهشون توهين كردي خواهي خورد
منتظر باش
Iran, Islamic Republic of
1- «يكي از بخت هاي آقاي مطهري اين است كه فرزندان ايشان در جمع آوري و حفظ اصالت و نشر آثار ايشان اين قدر جدي هستند». این جمله آقا فقط دلالت بر جدیت فرزندان شهید مطهری در جمع و نشر آثار ایشان دارد نه بصیرت و ولایت مداری و امثال آن.
2- ایشان که اینقدر ادعای ولایتمداری و اصولگرایی واقعی دارند همچنان از کلمه "سران معترضان" استفاده می کنند و حتی بسیاری از اصلاح طلبان منصف هم اتفاق سال گذشته را فتنه می دانند پس ایشان چگونه است که هنوز از خواب خرگوشی بیرون نیامده و فضاحتهای مکرر سال گذشته را اعتراض می داند؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که هر چه زودتر دعای آخرتان برآورده شود
بصیرت که برای شما سخت است ولی مرگ دست یافتنی تر است
Iran, Islamic Republic of
باز هم خطاب به اقای مطهری ملاک مردم در مواجهه با افراد و مسولین ،ولایت و حفظ حاکمیت نظام است. حال هر کس به نحوی مانع از حرکت رو به جلوی نظام اسلامی ما شود قطعاً خود را روبه روی ملت قرار داده. چه نوه امام باشد یا وابستگی به خانواده محترم شهیدان بزرگوارمان داشته باشد و یا یک عالم دینی.چرا که این افراد هستند که با پشتوانه هایی که ذکر شد قدرت مانع تراشی بر سر راه پیشرفت کشورمان و تخریبهای گسترده شخصیتی و... رادارند و الا بنده و امثال بنده که قدرتی در اختیار نداریم که این امور را انجام دهیم.پس باید برخورد قاطع با همه آنها صورت گیرد.
Iran, Islamic Republic of
بالاخره یک اصولگرای با انصاف هم دیده شد جهان عزیز لطفا سانسور نکن
Iran, Islamic Republic of
ای پسر اسم پدربزرگوارت راخراب نکن!والامردم بابصیرت فامیلی توراهم عوض می کنند
Iran, Islamic Republic of
کامنت های اینجا با .... کاملا فرق دارد
Iran, Islamic Republic of
اين اقا زاده زده جاده خاكي . با چي نمك گير شدی؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بالاخره نظر آقای علی مطهری پیرامون حوادث پس از انتخابات چیست؟آیا به تعبیر رهبری انقلاب فتنه بود یا دعوای سه نفری !؟
آیا آقایان فتنه جو معترض اکنون منطبق بر خط امام (ره) حرکت می کنند یا نه ؟
اصولا چرا آقای مطهری اصرار دارد که خطایای جریان مخالف فتنه را این قدر مهم و استراتژیک نمایان سازد و همیشه به دنبال تحلیل معلول ها و نه علت ها بروند؟
آخر کدام انسان بصیر رفتار چند ماه اخیر برخی آقایان - از جمله سید حسن - را بی طرفی و عدم نقش در تحولات پس از انتخابات می بیند؟ شما به ملاقات ها و رفتار سیاسی و موضع های ایشان را در ماه های پس از انتخابات نگاه نمایید؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
این کجاش بده که آقای مطهری نمیخواد کسی رنجش خاطری پیدا کنه و رضایت همه را جلب کنه؟؟؟
حالا عیبی نداره ...
اینهم یه جورشه دیگه!!
Iran, Islamic Republic of
کاشکی قلبهای لجوج هم می شد لطیف کرد تا در مقابل بصیرت حقیقی کمی نرم شوند چشم ها را باید شست کمی قران بخوانید شاید چشم بصیرتتان باز شود اقا زاده
Iran, Islamic Republic of
آقاي مطهري
بذار خيالت را راحت كنم ما ؛ مردم هستيم و دوست داشتيم اينطوري شعار بديم
شما اگه نماينده مردمي ، بايد به مردم احترام بذاري ،
خود امام فرمودند :"مردم اسلام را مي خواهند و اگر روزي هم من از اسلام دور شدم همين مردم مي ريزند و من را از ميان بر مي دارند"
حالا هم به نظر ما مردم ، جناب سيد حسن خميني از اسلام عدول كرده ، با منافقان و مخالفان نص صريح قرآن(قصاص) نشست و برخاست مي كند و آنها را تاييد مي كند و در جشن عروسي فرزند اغتشاش گران در حكومت اسلامي شركت مي كند.
آقاي مطهري شما اگه خيلي نگران اخلاق و ادب هستي ، برو بي ادبي هايت در قبال منتخب 24/5ميليون مردم را اصلاح كن بعد به بقيه امر و نهي كن.
ضمنا معلوم نيست ايشان چرا هيچ اسمي از حضرت آيت الله نوري همداني و آيت الله سبحاني در ميان علماي بصير نبرده اند شايد ايشان كلا حمايت از احمدي نژاد را جزو بي بصيرتي مي داند.
جهان نيوز جان ! تو را به امام علي(ع) مطلب من را نشان بده حرف بدي كه ننوشتم فقط درد دل مردم را نوشتم بابا به خدا تو گلومون گير كرده اين اعتراض ها !!
Iran, Islamic Republic of
سلام
همه رنگها ورنگ عوض كردنها براي ما مردم اگاه مشخص شده
الكي با راي ما انهم به اعتبار ان خدا بيامرز بالا امدي به ما توهين ميكني
من خودم در پاركينگ بودم و از ته دل وبا انگيزه شعار دادن مردم از تيپهاي مختلف و سنين مختلف رو ديدم پس برو كوزه ات رو جاي ديگه اب كن
Iran, Islamic Republic of
درود بر آن پدر بزرگوار و آفرین بر این فرزند (قل الحق و لو علیکم )
تا کور شود هر آن که نتواند دید
Iran, Islamic Republic of
خودمان کردیم که لعنت بر خودمان باد
زمانی که لیست انتخابات گذاشتیم جلومون و فله ای رای دادیم اینم عاقبتش........
امیدوارم دور بعد با دقت رای دهیم
Iran, Islamic Republic of
"آگاهي بخشي و روشنگري هاي" شما واقعا شایان تقدیره!!! ولی منظور از "در جایی که روح امام حاضر است" چی بود؟ از کسی که دکترای فلسفه و کلام داره انتظار نمیره روح رو محدود به مکان ببینه
Iran, Islamic Republic of
واقعا" كه اين علي مطهري بسيار ....، بدون هيچ ابايي به همه توهين ميكند و طلبكار هم هست ، اگر با اين گونه افراد برخورد نشود مطمئنا" آينده نظام در خطر خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
به نظر من كساني مثل علي مطهري كه با نام پدر ان خود به جايي رسيدن انتظار بيشتري نمي شه داشت شما به بزرگواري خودتون ببخشيد؟ لطفا
Iran, Islamic Republic of
سلام به به جهان نیوز عزیز آقاجان مطهری حرف دل بیان کرده لاجرم بردل بعضی نشسته پس عزیزان من همانطورکه آقا فرمود باتقوا برخورد کنید واز .... نظیر حرکت آقای کوچک زاده دوری کنید.خداوند جزای خیربه شمابدهد.
Iran, Islamic Republic of
آخرش ما نفميديم تو اصول گرا هستيد يا اصلاح گر...
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرزند خلف مطهری
Iran, Islamic Republic of
اینکه آقای مطهری سران فتنه را سران معترضان خطاب میکند نشان می دهد که ایشان واقعا کدام طرفی ست .آقا زاده عزیز شما هم زیاد به خودت نبال به فرمایش رهبر ملاک حال افراد است . تو از این ناراحت نشدی که چرا حزب اللهی ها با حسن این کار را کردند تو از عاقبت خودت ترسیدی.این عمل مردم بصیر ایران ( چون از همه جا حضور داشتند) تن تمام آقازاده هایی که پشت پدرشان مخفی شده اند را لرزاند. نوبت به تک تک شما خواهد رسید.
جهان اینو نذاری خیلی نامردی.
Iran, Islamic Republic of
سلام حاج‌علي‌آقا!
به هر حال تو جبهه‌ي خودي هم اشتباهاتي وجود داره، اما خودي رو كه با غير خودي و غافلي كه زمينه رو براي غير خودي فراهم مي كنه، عوض نمي‌كنن.
هرچي فرياد داري بر سر اشتباهات خودي‌ها نزن، جريانِ كلي رو رصد كن.
اصلا بين خودي‌ها اختلافي نيست، چه برسه به اختلاف عميق كه منافقين ازش خوش‌حال بشن. منافقين از اين كه بتونن خودي‌هارو تو پازلِ‌شون بازي بدن خوش‌حال مي‌شن كه همه بايد مراقب باشيم.
نمي‌شه سيدحسن‌آقا يه جمله بگه و موضع خودش رو براي همه روشن كنه تا مورد سوءِ استفاده قرار نگيره.
این آقا که کلمه دکتر هم به یدک می کشند اخیرا نظرات مسخره ای هم بیان کردند که یکی از این نظراتشون صیغه خواندن بین دختران زیر 18 سال مدارس با دوست پسرانشون بوده ! حتی توی کشورهایی که ما اونهارو قبول نداریم دختر زیر 18 سال نمیتونه دوست پسر داشته باشه چه برسه که به هم محرم هم بشوند!!!