جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵۰

اظهارات دور از واقع آیت الله موسوی اردبیلی در مورد امام

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۱۷
کد مطلب: 118331
اخیرا اظهاراتی از  آیت الله موسوی اردبیلی در پایان درس خارج فقه منتشر شده است که انتظار می رفت هرچه زودتر از سوی دفتر ایشان تکذیب شود که متاسفانه این اتفاق نیافتاد.

به گزارش جهان روز دوشنبه 10 خرداد آیت الله موسوی اردبیلی در پایان درس خارج فقه خود درخصوص رحلت حضرت امام می گوید:متاسفانه در شرایط خوبی قرار نداریم. امام را بگونه ای مطرح می کنند که شایسته ایشان نیست. مردم که از نزدیک با امام و خُلقیات ایشان آشنا نبودند. من خاطره ای را بگویم، ما مسئولین قوا شبهای پنجشنبه می رفتیم خدمت امام. ایشان به ما گفته بود که حرفهای مهم تان را بعد از رفتن من جمع بندی کنید و احمد به من می گوید.

وی ادامه داد:یکی از همان شبها که خدمتشان رسیدیم امام فرمودند برخی از این آقایان که من می شناسمشان افراد متدین و خوبی هستند - منظورشان نهضت آزادی ایران و مرحوم مهندس مهدی بازرگان بود - باید رعایت حالشان بشود. 

وی سپس به نقل از آیت الله خامنه ای می گویند:جناب آقای خامنه ای گفتند: آقا اینها روحانیت را قبول ندارند. امام فرمودند: اینطور نیست! روحانیت را قبول دارند، شماها را قبول ندارند.

آیت الله موسوی اردبیلی همچنین تصریح می کنند:آقای خامنه ای مجددا گفتند: آقا اینها شما را هم قبول ندارند! امام فرمودند: مرا قبول نداشته باشند، مگر من جزء اصول دین هستم!؟ عده ای مرا قبول دارند، و عده ای هم قبول ندارند. من که جزء اصول دین نیستم که لازم باشد همه مرا قبول داشته باشند

آيت الله موسوی اردبیلی افزود: من این مطالب امام را همان هفته در خطبه های نماز جمعه گفتم، البته با حذف نام افراد. بلی آقایان امام این بود. حال طوری امام را مطرح می کنند که جوانها ی ما که آن زمان نبودند و امام را درک نکردند طور دیگری برداشت می کنند. آقا خیلی اوضاع فرق کرده است. والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

انتظار می رفت این اظهارات غیر واقع هرچه زودتر از سوی ایشان تکذیب می شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.با این حال ضمن احترام صرفا جهت یادآوری به ایشان و اطلاع مخاطبین محترم بدون هرگونه توضیح اضافی نامه امام درمورد نهضت آزادی را که به وزیر کشور وقت نوشته اند را یکبار دیگر منتشر می کنیم.امیدواریم ایشان برای این انتساب غیرواقع به امام و رهبر انقلاب توضیح درخوری داشته باشند.
امام خمینی(ره) در این نامه می فرمایند:


در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی ، مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالاً گفت آن است که پرونده این نهضت و همین طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدّی وابستگی کشور ایران به آمریکا است و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است ؛ و حمل به صحت اگر داشته باشد ، آن است که شاید آمریکای جهان‌خوار را که هرچه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملت‌های تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست ، بهتر از شوروی ملحد می‌دانند و این از اشتباهات آنها است
در هر صورت ، به حسب این پرونده ‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها، که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند ملت‌های مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند ؛ و ضرر آنها، به اعتبار آن که متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است
“نهضت آزادی” و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند. از این جهت، گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کرده‌اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی الموالی امیر المومنین را در نصب ولایت و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی بر خلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، بر خلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را نعوذ بالله- تخطئه ، بلکه مرتد بدانند! و یا آن که همه این امور را از وحی الهی بدانند که آن هم بر خلاف ضرورت اسلام است.
نتیجه آن که نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی‌اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند
و السلام علی من اتبع الهدی
توفیق جنابعالی را از خداوند تعالی خواستارم
روح‌الله الموسوی الخمینی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نکته مهم را آقای موسوی اردبیلی گفته اند؛ شما اصلا امام را درک نکرده اید نه جسمانی و نه معنوی. آن وقت اینگونه مدعیانه آقای موسوی اردبیلی را تحریک می کنید حرفهایش را پس بگیرد. آخر شماییکه در آن جلسه حضور نداشته اید چگونه به خود جرات می دهید که آن را خلاف واقع بدانید. خبر نداشتیم شما هم علم غیب پیدا کرده اید. پناه بر خدا عجب دوره ای شده.
Latvia
ولله و تالله ما هم شما را قبول نداریم !!!
Iran, Islamic Republic of
نميدانم حكم مرجعي كه چنين خلاف واقعي را به امام عزيز در روز روشن نسبت ميدهد چيست جامعه محترم مدرسين حوزه علميه قم چرا كاري نميكنند؟
محمد
شما از کجا مطمئنی که این اظهارات خلاف واقع است. کسانی که در آن جلسه بوده اند باید تکذیب کنند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا جالبه.بعد از مدتها چهره ای از امام را شاهد بودم.حالا اگر مرجع دیگری این را گفته بود به عنوان روشنگری بیان میکردید حالا که این بنده خدا گفته باید تکذیب کند.چرا؟چون مخالف نظر شما حرف زده؟واقعا فکر میکردم جهان با بقیه ی سایتهای حامی دولت فرق دارد ولی ظاهرا اشتباه کردم.مردم این چهره ی امام را دیده بودند که عاشقش شده بودند.برای خود من این حرف خیلی تاثیر داشت.خدا روح امام را رحمت کند و به شما هم کمی انصاف عطا کند که خیلی محتاجید.
Iran, Islamic Republic of
اشخاص كه ملاك دين نيستند ماهم هيچكدام راقبول نداريم .
Canada
بایستی تاریخ دقیق این مواضع امام مشخص شود. حرفهای آیت الله موسوی حتما راست است و ایشان از دروغ منزه هستند. مواضع امام در مورد نهضت آزادی (که شما نقل کردید) احتمالا بعد از موضعی است که آیت الله موسوی از ایشان نقل کردند.
Iran, Islamic Republic of
بخل و حسد چه مي كند ! امام فرموده اند كه بعدها ممكن است دروغ هايي را به من نسبت دهند بدون سند نپذيريد . ما صحبتهاي امام را درصدا وسيما ميشنويم و مي بينيم نپذيريم ولي حرفهاي شما را فقط بخاطر عمامه بزرگترتان بپذيريم. فكر مي كنيد چند سال ديگر زنده ايد ؟ فقط مي خواهيد عقده هاي انباشته شده درونتان را خالي كنيد . پس كو آن تقوايي كه در نماز جمعه ها خود و مردم راتوصيه مي كرديد ؟
Iran, Islamic Republic of
بابا مث روز روشنه که برخی افراد خیلی خوبن
آما دید سیاسی و به نوعی تحلیل شایسته ای ندارن
این بنده خدا هم که بعد امام منزوی شد و به بحث علمی خودش در حوزه ادامه داد
معلومه وقتی بعد 20 سال دوباره سعی دارید تو هر زمینه ای این عزیز رو مطرح بفرمائید
دوباره تو خاکی میره
Iran, Islamic Republic of
خوب است به آقاي اردبيلي بگوييد كه مواضع امام خميني آنهايي كه از نظر زماني متاخر هستند ارزش استناد دارند و اين امر از بديهيات است چگونه ايشان غفلت دارند؟ شايد امام قبل از انقلاب از قطب زاده هم تعريف و تمجيدي كرده باشند و خود امام در وصيتنامه خود آوردهاند كه ممكن است بواسطه سالوسي بعضي افراد من تمجيدي كرده باشم ولي ملاك حال فعلي افراد است و نامه امام در مورد نهضت آزادي خيلي واضح است ...اگر اينگونه موضع ميگرفتيد خيلي بهتر بود.
Iran, Islamic Republic of
امام خودشون فرمودند هر سخنی که به من نسبت داده میشه کذبه مگر اینکه دست نوشته و یا سخنرانی از من داشته باشند! حالا ما از ایشون مدرک میخواییم! آقا اگه مدرک ندارید زود تکذیبش کنید که ادعاتون خلاف خیلی از مواضع امام راحلمونه!
Iran, Islamic Republic of
يادم است كه امام (ره) فرمودند كه نگذاريد بگويم از اين ملي گراها چه سيلي هايي خورده ايم . آنوقت اين جناب آيت الله كه بعد از چند سال نفهميد ....و اين دروغها را به امام نسبت ميده.
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنم نظر امام(ره) در نامشون کاملا مشخص و مبین هست.
حال باید اشخاصی چون این آقا تکلیفشون رو با امام مشخص کنند...
Iran, Islamic Republic of
بگذارید هرچقدر میخواهند با بوقهایشان نعره بزنند ! ملت راه خود را انتخاب کرده و سیلی خود را به اینها زده است چنان سیلی ای که تا سالها دیگر توان پاشدن نخواهند داشت .به کوری چشمشان ملت پیرو رهبر عزیز و احمدی نژاد حکیم خواهد ماند .
Iran, Islamic Republic of
بعضي از پيامها را که ميخوانم برام خيلي جالبه ، مخالفان انقلاب و نظام که تا ديروز نه امام و نه روحانيت و آقاي اردبيلي و بقيه روحاني ها که حرفهاي خوش براي مخالفان مي زنند را قبول نداشتند حالا شده اند مدافع اين آقايون روحاني و از آنها حمايت مي کنند تا جايي که نوري زاده خائن هم از روحانيت دفاع ميکند جالبه امام را قبول نداشتند حالا از سيد حسن بعنوان نوه امام دفاع ميکنند و سينه چاک ميدهند مواضعشان اين بود که امام بايد به تاريخ سپرده شود حالا وااماما سر مي دهند به اين آقايون که دل به تعريف و تمجيد خوش کرده اند ميگويم به کجا چنين شتابان
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به کامنت اول:
مکرر داریم که امام در مورد افراد حرفهایی زده اند و بعد که حال آن افراد تغییر کرده حرف خود را عوض کرده اند.رهبری هم فرمود ملاک حال فعلی افراد است .باید توجه داشت که نامه امام در مورد نهضت آزادی بعد از این نقل قولهای آقای اردبیلی بوده است و در واقع بعد از آن نامه بحث کردن در تایید نهضت آزادی جایی ندارد و در واقع با این سخنان نمی توان امام را شناخت.
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای موسوی امام را اینگونه شناخته اند پس چطور توانستند مرجع بشوند.فهم مطالب بسیار مهم است.
Iran, Islamic Republic of
حالا این آیت الله چه کار به نهضت آزادی داره که تو این اوضاع دوباره اونها را از توی گور بیرون کشیده و حمایتشون را می کنه؟
Iran, Islamic Republic of
هر چه گفته درست است یاران مشاوران نزدیک امام در پاریس از نهضت ازادی بودند واقعیتها را بگویید دروغ بس است
Iran, Islamic Republic of
در واقع امثال آقای اردبیلی امام را برای خودشان می خواهند و نه خودشان را برای امام.
Iran, Islamic Republic of
جامعه مدرسین قم به هوش ...به گوش.
Iran, Islamic Republic of
پس با این اظهارات اعضای نهضت کی را قبول داشتند که توقع داشته باشند در راس نظام باقی بمانند.
Iran, Islamic Republic of
امام (رحمة الله علیه) خودش این روزها را حدس زده بود که گفت نقل قول از من بجز منابعی که خودشان تعیین کرده اند (به شکل مکتوب یا فیلمها و صوتهای موجود در صدا وسیما) مورد قبول نیست.
آفرین به درایت امام راحل.
Iran, Islamic Republic of
اصلا اقای موسوی اردبیلی از افکار منحرف و غربزده گروهک نهضت ازادی خبر داره یا نه! مطمئنا داره ، اگر این افکاررو تایید میکنه که خوب تکلیفش مشخصه و براش متاسفیم ولی اگر تایید نمیکنه زدن این حرف ها نشان از عقده هایی داره که در وجودش است و برای عقده گشایی این افراد رو بهانه کرده. ولی یکی نیست بهش بگه که بابا بهانه خوبی گیر نیاوردی چون اینا خیلی وقته مردن.
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا شما که اصل اسلام و اصل انقلاب هستید و فقط خودتان امام را دیدو امام تمام حرفهایش را فقط بشما گفته و دیگران از جمله ما جوانها را ... فرض کردید بفرمایید این عبارات سنگین امام درباره نهضت آزادی و افکار منحرف آنها که در نامه عزل منتظری در اواخر عمر امام عزیز هم بصورت کامل منعکس شده از کجا آمده ؟ البته ممکن است موسسه تنظیم و نشر آثار مرحوم امام بدون هماهنگی با شما آنرا چاپ کرده باشد! یا نه آنها اسلام و تدینی دارند که با معیار اسلام شما همخوانی دارد در این صورت خوبست یک برنامه شاخص درباره اسلام خط اردبیلی و صانعی ساخته شود تا جوانها یاد بگیرند ! و اما من کان من الفقها صائنا لنفسه مخالفا لهواه مطیعا لامر مولاه فللعوام ان یقلدوه
Iran, Islamic Republic of
"بگذارید هرچقدر میخواهند با بوقهایشان نعره بزنند ! ملت راه خود را انتخاب کرده و سیلی خود را به اینها زده است چنان سیلی ای که تا سالها دیگر توان پاشدن نخواهند داشت .به کوری چشمشان ملت پیرو رهبر عزیز و احمدی نژاد حکیم خواهد ماند ."
خیلی بی شرم و حیا هستی . می فهمی راجع به مرجع تقلیدی به عظمت موسوی اردبیلی صحبت می کنی؟
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا من خودم در آنجا حضور داشتم .وقتي سيد حسن عنوان كرد عده اي نمي گذارند من صحبت كنم تمام جمعيت حاضر شعار دادند مرگ بر ضد ولايت فقيه .بله همه مردم حاضر نظرشان خلاف گفته جنابعالي بود.لطفا در گفتارتان دقت نماييد .
Iran, Islamic Republic of
شما از کجا تشخیص دادید که غیر واقع است؟
مگر شما آنجا بودید؟
یا اینکه هر چه به مذاقتان خوش نیاید غیر واقع محسوب میشود؟
Denmark
وای بر شما منافقان زمان. چطور به خودتون اجازه می دید که یک مرجع تقلید رو دروغگو خطاب کنید؟ چهره واقعیتون داره برای همه معلوم میشه دیگه
Iran, Islamic Republic of
بابا شما را به خدا این قدر راحت به ملت تهمت دروغ گویی نزنید. حالت های دیگری هنوز وجود دارد که بشود این قضیه را حمل بر صحت کرد.
1. اختلاف زمانی این دو موضع امام
2. برداشت اشتباه این بنده خدا از صحبت های امام: احتمالا این که گفته اند منظور امام نهضت آزادی بوده برداشت ایشان است.
Iran, Islamic Republic of
واقعا دیگر آدم از شنیدن اینگونه نطق ها از کسانیکه خود را از نزدیکان امام میدانند، کلافه می شود. انتساب هر حرفی خلاف واقع به امام با استناد به اینکه بعضی ها از وابستگان،نزدیکان و منتسبین به امام بودند،این روزها فراوان شده است.
خوب است که همه منش و تفکر امام را در مورد نهضت آزادی میدانیم،خوب است نوشته ها و سخنرانی های امام موجوداست.وگرنه تحریف حرفهای امام کولاک میکرد. وقتی مسائلی به این وضوح(موضع امام نسبت به بعضی افراد و یا بعضی گروهها) بدین شکل تحریف می شود ،اگر نوشته های گرانبهایی نظیر صحیفه امام نبود، آقایان چقدر مسائل را وارونه جلوه میدادند؟
Iran, Islamic Republic of
بايد اينگونه باشد كه اين اقا دروغ بگويد درابتداي انقلاب كه ايشان خطبه هاي نماز جمعه مي خواند ... وقتي اطلاعات ايشان انقدر ضعيف بود كه اين مسئله راتشخيص نمي داد چگو نه مي توان از او توقع داشت دروغ به ا ين بزرگي را نگويد
United States
هرکس از خط فکر شما یکم اینورتر صحبت کنه میگین دور از واقع...تمام حرفهای شما دور از واقع است
Iran, Islamic Republic of
انشاالله تکذیب میکنند و الا خود میدانند که خود را مقابل ملت قرار داده اند...
Iran, Islamic Republic of
درصورت محال اگر ادعای جناب اردبیلی هم صحیح باشد ،آیا این مطلب که امام فرمودندبرخی از این آقایان ... افراد متدین و خوبی هستند - ...باید رعایت حالشان بشود و یا حتی تبادل نظر مقام معظم رهبری و حضرت امام چه چیزی را اثبات می کند ؟ امام خواستند رعایت حالشان بشود نه اینکه این گروهک در فتنه 88 و آتش افروزی دشمن شاد کن آن همراهی کنند و ما بگوئیم دست شما درد نکنه !! ابعاد دیگر امام در برخورد با منافقین در سال 67 - برخورد با سلمان رشدی -و...قابل درک است .
Canada
آنچه که در متن خبر و نظرات خوانندگان عزیز فراموش شده است، نفس عمل حضرت امام است.
همه به ناسخ و منسوخ و تقدم یا تاخر نظر امام نسبت به جریان نهضت آزادی پرداخته اند و موضوع را تحلیل کرده اند در حالیکه روح کلام آیت الله جای دیگری است. آنجا که نقل میکنند امام فرمود:
"...مرا قبول نداشته باشند، مگر من جزء اصول دین هستم!؟ عده ای مرا قبول دارند، و عده ای هم قبول ندارند. من که جزء اصول دین نیستم که لازم باشد همه مرا قبول داشته باشند...".
ضمن اینکه در نقل قول آقای اردبیلی مشاهده نمی شود که ایشان مدعی شده باشند حضرت امام نهضت آزادی را تایید کرده باشند و همانگونه که در متن هست، فرموده اند "(برخی) از آقایان که من میشناسم ...".
امام (ره) جریان نهظت آزادی را مضر به حال اسلام و انقلاب میدانستند حتی زمانیکه این فرمایشات را داشته اند، ولی در همان حال برخی از اعضای آن را از حیث فردی آدمهای متدینی میدانسته اند که شایستگی داشته اند رعایت حالشان بشود. کما اینکه هم اکنون نیز که جامعه دو شقه شده اند- یکی اصلاح طلب نام گرفته و دیگری اصولگرا- نیز چنین است.
تمام افرادی را که مدعی اصولگرایی و تابعیت محض از ولایت هستند را نمیتوان بدلیل انتساب به این جریان از تمام خطاها و بی تقوایی ها تطهیر کرد و آدمهای شایسته ای بحساب آورد چرا که بقول حضرت حافظ " ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد" و از آنطرف اگر جریان اصلاح طلب را در مقام مقایسه با اوایل انقلاب معادل جریان نهضت آزادی فرض کنیم، نمیتوانیم که کل این افراد را محارب و ضد انقلاب انگاشته و همه را از دم تیغ بگذرانیم چرا که قطعا در بین آنها آدمهای متدینی وجود دارند که نهایتا در بدترین شرایط، رهبری را قبول ندارند، که آنهم حتما بین خود و خدایشان برای خود حجتی دارند. و به نظر من روح این مطلبی که آقای اردبیلی از امام نقل کرده اند( و انشاءالله صحیح هم میباشد) به ما یکی از اصول مورد قبول امام را گوشزد میکند که " غیر قابل پذیرش بودن یک جریان سیاسی بدلیل اینکه ما را قبول ندارد، از نظر شرعی مجوزی به ما نمی دهد که همه اعضای آن جریان را از جنبه فردی نیز خارج از دایره اسلام و تدین قلمداد کرده و قلع و قمع نماییم.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
حضرت امام (ره) با آن كمالات هميشه از خداوند طلب عاقبت به خيري داشتند.
من نيز از خداوند متعال براي آقاي اردبيلي طلب عاقبت به خيري دارم.
اميدوارم ايشان در اولين فرصت از اين اظهارات بي پايه واساس توبه كنند.
متاسف براي شما كه از حقيقت مي ترسيد.
Iran, Islamic Republic of
سلام بحثی که مطرح است این است که اتفاقی که آقای موسوی اردبیلی مدعی آن هستند در چه زمانی اتفاق افتاد ؟ و با نامه امام که درباره نهضت آزادی نوشته شد چه فاصله زمانی بوده است ؟ ضمنا بد نیست آقای اردبیلی نظرشان را درباره نامه حضرت امام مرقوم بفرمایند.لازم به ذکر است کجای بیانات حضرت امام و حضرت آقا مشکل داشت ؟ در آن برهه از زمان حضرت آقا یکسری افشاگری درباره نهضت آزادی به خدمت حضرت امام عرضه داشتند، که بعد از چند سال حضرت امام با فرصتهای زیادی که به آنها دادند آن نامه را نوشتند
Iran, Islamic Republic of
سلام بحثی که مطرح است این است که اتفاقی که آقای موسوی اردبیلی مدعی آن هستند در چه زمانی اتفاق افتاد ؟ و با نامه امام که درباره نهضت آزادی نوشته شد چه فاصله زمانی بوده است ؟ ضمنا بد نیست آقای اردبیلی نظرشان را درباره نامه حضرت امام مرقوم بفرمایند.لازم به ذکر است کجای بیانات حضرت امام و حضرت آقا مشکل داشت ؟ در آن برهه از زمان حضرت آقا یکسری افشاگری درباره نهضت آزادی به خدمت حضرت امام عرضه داشتند، که بعد از چند سال حضرت امام با فرصتهای زیادی که به آنها دادند آن نامه را نوشتند
Iran, Islamic Republic of
از بصيرت سايت جهان سپاسگزارم
اما اين را بگويم كه مردم ما واقعا روشن هستند و با اين حرفها محال است كه دست از رهبري بكشند
در ضمن به تمام آقايان بزرگ و كوچك يادآوري مي كنم كه:
هر كه پف كند ريشش بسوزد
United Kingdom
اخه وقتی اون کروبی..ازامام نامه داره که...وموسوی درگوش امام میگفته..حتما اینم سخنرانیایی ازامام میدونه که فقط خودش شنیده!
Iran, Islamic Republic of
از این آقا باید پرسید که در فتنه یک سال اخیر از شما خبری نبود کانه مسائل وفق مراد پیش میرفت حالا چه شده که اینقدر به جزع و فزع افتاده اید فکر کنم بعد از آن سکته کذایی فقط سمت چپ نیمکره مغزشان فعال است خدا شفا بدهد.
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا خوب است نگاهي به شناسنامه خودتان هم داشته باشيد موعد حاضر شدن در محكمه عدل الهي نزديك است مبادا حسادت شما را دچار حب و بغض غير الهي كند اگر نگران ديانت مردمي كه دينشان را از شما دارند نيستيدلا اقل به خودتان رحم داشته باشيد.
Iran, Islamic Republic of
سلام و خسته نباشيد
ميخواستم خدمتتون عرض كنم ديگه با اين خبراتون ما كه طرفداراطون بوديم را مايوس نكنيد خواهشا از ....مراجع تقليد دست برداريد ملت ايران براي اين مراجع احترام زيادي قائل هستند.
Iran, Islamic Republic of
شما که تحمل سخنان یک مرجع تقلید را هم ندارید.....!!
Iran, Islamic Republic of
شما از کجا فهمید که ایشان دور از واقع می گوند؟
...
Latvia
خداوند عاقبت همه را ختم به خير كند. ...
Sweden
اقای اردبیلی بالاخره سکوت را شکستی؟ من منتظر بودم ببینم بعداز حوادث فتنه چه موضعی میگیرید ولی متاسفانه خبری نشد تا حالا که اینگونه در میان رهروان امام راحل نسبت به ان عزیز سفر کرده همراه با سران فتنه ایجاد میکنید! اقای اردبیلی شما یادت بیاید انزمان که امام جمعه مسجد امیر اباد بودید و یادت بیاید به برکت امام و انقلاب و این مردم به کجا رسیدی....
Iran, Islamic Republic of
انشاالله آخرتمان به خاطر دنیای دیگران بر باد نرود.