کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رهبرانقلاب نوه امام را مورد تفقد قرار دادند

سخنرانی سیدحسن ناتمام ماند

14 خرداد 1389 ساعت 13:55


به دلیل سردادن مکرر شعار از سوی حاضران در نماز جمعه امروز تهران، سخنرانی سید حسن خمینی در مرقد امام نیمه تمام ماند. 

به گزارش جهان در مراسم امروز نماز جمعه تهران که به مناسبت بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برگزار شد ، پس از سخنرانی رئیس جمهور ، سید حسن خمینی نوه امام راحل سخنرانی خود را آغاز کرد، اما با سر دادن مکرر شعار از سوی جمعيت انبوه  حاضران در حرم و مردم مستقر دربيرون، این سخنرانی نیمه کاره ماند.

    
سید حسن خمینی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ارتحال امام راحل گفت: امروز روز تلخ و جانگداز و یادآور رحلت امام بزرگوار است .

وی تقارن میلاد امام (ره) که همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است با رحلت امام در سال 89 را به عنوان یک ویژگی بزرگ برشمرد.

در حالی که وي قصد داشت به بیان ویژگی ها و شرایط دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دهه پایانی قرن گذشته بپردازد موج حاضران در حرم امام با سر دادن شعار مانع ادامه سخنرانی سید حسن خمینی شدند. 

ايشان چند مرتبه سخنانش را قطع کرد و از حاضران اجازه خواست تا دقایقی سخنرانی کند که مجددا به دلیل شعارها این امکان فراهم نشد.

با ادامه شعارها سید حسن خمینی خطاب به نمازگزاران عنوان کرد گروه اندکی هستند که شلوغ می کنند و قطعا کلیت حاضران ، علاقه مندان و وابستگان امام هستند که از این حرکات بیزارند. وی با اشاره به شعار دهندگان تاکید کرد رسم مراسم سالگرد ارتحال امام این نیست که برخی اندک انجام می دهند. 

به گزارش ايسنا، در ميان سخنراني سيد حسن خميني شعارهاي «مرگ برمنافق»، «مرگ بر ضد ولايت فقيه»،« ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند» و... سر مي‌داده مي‌شد‌ كه وي چندبار خواست  كه به وي اجازه داده شود بتواند سخنراني‌اش را ادامه دهد و گفت: اگر دوستان بناي شعار دارند بهتر است اجازه دهند من قدري صحبت كنم و وقتي رهبري در جايگاه قرار گرفتند طبيعتا نسبت به اين بزرگوار ابراز احساسات مي‌كنيم.

سایت خبری جماران نوشت :سید حسن خمینی همچنین درپاسخ جمعیتی که شعار "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند " سرمی‌دادند، تأکید کرد: قطعاً همینطور است.

سید حسن خمینی خطاب به حاضران گفت: من از همه معذرت می خواهم و از خداوند می خواهم که ما را با امام محشور کند. تا بوده چنین بوده، هنوز 20 سال از درگذشت امام نگذشته است و خداوند انشاءالله همه ما را قرین رحمت قرار دهد. وي درپايان از حاضرين خواست كه براي روح امام، خدمتگزاران جامعه اسلامي صلوات بفرستند.

در همین رابطه مهر نوشت :بعد از پایان سخنان نیمه کاره سید حسن خمینی ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان خطیب نماز جمعه تهران در جایگاه حضور یافت و با بوسیدن پیشانی سید حسن خمینی او را مورد تفقد قرار داد.

رهبر انقلاب در خطبه خود در رابطه با توجه و حفظ خط امام فرمودند: نباید انتقاد ما به افراد باعث شود که به آنها ظلم کنیم.

ايشان در عين حال نسبت به معرفي امام توسط عده اي، به گونه اي كه امام آن چنان نبوده اند نيز تذكر دادند كه بخش مهمي از بيانات امروز ايشان به مفهوم خط امام اختصاص يافت. 

مجموعا با وجود آنكه شعارها بعضا تند تر از حد معمول بود اما به نظر مي رسد مردم چيزي را از خود بروز دادند كه انعكاس كاملا طبيعي اتفاقات يك سال گذشته و هزينه هاي توليد شده براي انقلاب بود چرا  كه هنوز 20 سال از رحلت امام عظيم الشأن نگذشته بود كه در طول اين جريان آراء امام بوسيله برخي كه مدعاي خط امام دارند،كاملا معكوس معرفي شد.

  فارس نیز گزارش داد که صدا و سیما برای پخش سخنان سیدحسن مجبور شد چندین بار برنامه خود را قطع کند.


کد مطلب: 118022

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/118022/سخنرانی-سیدحسن-ناتمام-ماند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com