کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شیرین علم هولی کیست؟

2 خرداد 1389 ساعت 10:56


شیرین علم هولی آتشگاه فرزند خدر یکی از این افراد بود که بنابر اطلاعیه دادسرای انقلاب اسلامی در خرداد سال 1387 پس از به کار گذاشتن یک بمب زیر خودرویی در پارکینگ قرار گاه سپاه در غرب تهران دستگیر شد .

سرویس زنان جهان نیوز با بیان گوشه هایی از زندگی تنها زن اعدام شده این گروه به منظور شفاف سازی و آگاه سازی مخاطبان گرانقدر واداشت موضع گیری های عجیب و تامل برانگیز برخی از عناصر داخلی کشور در کنار رسانه ها و گروههای تروریستی خارج نشین کشور بود.

میرحسین موسوی، کروبی و زهرا رهنورد هر کدام با بیانیه ها و یادداشتهای جداگانه ای در کنار افراد و گروههایی که دشمنی آنها با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روشن شده است ؛ مانند پژاک ، رضا پهلوی ، مجاهدین خلق انجمن پادشاهی و غیره مخالفت خود را از اعدام این پنج نفر اعلام کردند و این اقدام را به انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث پس از آن نسبت می دهند .

سعی کردیم با بیان گوشه ای از زندگی و فعالیت های شیرین علم هولی تنها عضو زن این گروهک تروریستی شما را با برخی واقعیات روبرو سازیم:

وی متولد 1360و اهل روستای دیم قشلاق از توابع ماکو در استان آذربایجان غربی بود .

که در تاریخ ششم خرداد 1387 توسط ظابطان دادگستری در تهران بازداشت و مدتی را در بازداشتگاه موقت گذراند .

سپس به بند 209 زندان اوین و پس از پنجم ماه ، به بند عمومی نسوان منتقل شد .

این محکوم پس از طی گردش کار قانونی پرونده، بنا به تشخیص شعبه 15دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی ، به اتهام محاربه از طریق همکاری با "پژاک" با استناد به مواد 186،187 و 190(بند2) قانون مجازات اسلامی به اعدام و در موردی دیگر به اتهام خروج غیرقانونی از مرز به استناد ماده 34 قانون گذرنامه به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شد . این دادگاه در تاریخ 28 آذر ماه سال گذشته برگزار و حکم صادره در 13دی ماه همان سال به وکیل وی ابلاغ شد .

وی مدت ها در دوران بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زد و باعث به وجود آمدن حساسیت های بین المللی شد .

در زمان بازداشتش نامه هایی منتسب به وی، در برخی خبرگزاری هایی که توسط گروه های مخالف خارج از کشور اداره می شود، منتشر شد که با واقعیات بازداشت منطبق نبود .

استفاده گروه های مخالف نظام از چنین افرادی ، هر چند مسبوق به سوابق زیادی است ، ولی موج آفرینی رسانه ای در سطوح مختلف خارج از کشور برای این زندانی امنیتی ، جای سئوال زیادی را در ذهن مخاطب باقی می گذارد .

در اخباری که توسط منابع خبری نزدیک به قوه قضاییه منتشر شده است، آمده در پرونده این محکوم، مواردی از اعتراف به بمب گذاری به چشم می خورد .

سایت های مختلف خبری با اعلام قسمت هایی از گردش کار پرونده وی نوشته اند :
در تاریخ 6/3/1387 نامبرده پس از کار گذاشتن یک بمب زیر خودرویی در پارکینگ قرارگاه سپاه در غرب تهران و انفجار آن دستگیر شده است .

وی در بازجویی اولیه ضمن معرفی خود به نام جعلی فرشته امیری، اظهار می کند که برای انجام این کار فردی به نام فاروق مبلغ 500 هزار تومان پول به وی داده است و او نیز به علت نیاز مالی آن را پذیرفته است.وی همچنین مدعی شده که چون پدر و مادرش فوت کرده اند ، 10 روز پیش از روستای محل زادگاهش به تهران آمده و از مردم در میدان آزادی تقاضای پول می کرده که با فاروق آشنا شده است .

از کیف متهمه حین دستگیری چند متر سیم برق، چهار عدد باتری بزرگ، یک اهم متر، چسب شیشه ای پهن، ریموت کنترل انفجاری، و وسایل دیگری کشف شده بود که حکایت از تهیه مقدمات برای بمب گذاری دیگری داشتند.او مدعی است که لوازم یاد شده را فاروق به وی داده و از دلیل آن ابراز بی اطلاعی می کند .

متعاقباً متهمه علیرغم انکارهای اولیه ، نهایتاً هویت واقعی خود را به نام شیرین علم هولی آتشگاه افشاء و اقرار می کند که عضو گروهک پژواک است .

متهمه همچنین اقرار می کند که از طرف گروهک یاد شده برای انجام دو ماموریت بمب گذاری به تهران اعزام شده است و او نهایتاً با همکاری یکی دیگر از اعضای گروهک یاد شده، یکی از مقرهای نیروی هوای سپاه را برای انجام عملیات تروریستی انتخاب کرده و بمبی را زیر خودرویی در پارکینگ محل مذکور کار گذاشته است.

متعاقباً گروهک پژاک نیز پس از وقوع انفجار یاد شده مسئولیت آن را بر عهده گرفته و در سایت اینترنتی خود متهمه را عضو این گروهک معرفی کرده است.

در تاریخ 7/6/1387 از متهمه آخرین دفاع اخذ شده و نامبرده بار دیگر اعلام می کند که اقدامات خود را بر اساس دستور گروهک پژاک انجام داده است .

در پی تکمیل تحقیقات برای متهمه طبق ماده 186 قانون مجازات اسلامی (ارتباط و همکاری با گروهک پژاک و عضویت در آن) و مواد 34و35 قانون گذرنامه (ورود و خروج غیر قانونی از مرز) کیفر خواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارجاع می شود .

جلسه رسیدگی به اتهامات نامبرده با حضور وکیل و نماینده مدعی العموم در شعبه مذکور برگزار و پس از آخرین دفاع، دادگاه با اعلام ختم رسیدگی طی دادنامه صادره مورخ 7/10/1388متهمه را از باب محاربه به اعدام محکوم می کند .

محکوم علیه با ابلاغ رای به آن اعتراض می کند . رای صادره طی دادنامه مورخ 25/11/1388 از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید گردیده است .

گفتنی است سحرگاه یکشنبه ، نوزدهم اردیبهشت پنج تن از اعضای گروهک های تروریستی که در چند عملیات تروریستی از جمله بمب گذاری در مراکز دولتی و مردمی شهرهای مختلف کشور دست داشتند ، در زندان اوین به دار مجازات آویخته شدند.


کد مطلب: 115402

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/115402/شیرین-علم-هولی-کیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com