پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۸

تغییرنام" تنگه هرمز" به"عمربن خطاب"!

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب: 114870
به گزارش شیعه آنلاین، چند پایگاه الکترنیکی جهادی وابسته به شبکه تروریستی القاعده با افتتاح یک پایگاه اینترنتی، به دنبال جمع‏آوری امضا از اعراب کشورهای حوزه خلیج فارس هستند تا بتوانند نام تنگه هرمز را به تنگه "عمر بن خطاب" تغییر دهند!

این عده که خود را اسلام‏گرا معرفی می‏کنند، درواقع همان افراطیون اهل سنت و از وابستگان به احزاب وهابی القاعده هستند. آنها با این استدلال که هرمز نام یکی از پادشاهان زرتشتی و ساسانی ایران باستان است، می‏خواهند با نام جدید برای تنگه ایرانی هرمز، آن را به نامی به اصطلاح اسلامی تبدیل کنند!

گفتنی است "هرمز" نام یکی از پادشاهان ساسانی است که بنا به روایات مختلف یا به دست پسرش کسرای دوم و یا خدمتگزارش کشته شده است.

ناگفته نماند این گروه‏های به اصطلاح جهادی، دلیل انتخاب نام خلیفه دوم اهل سنت برای تنگه هرمز را خاموش شدن آتش زرتشتیان در ایران به دست "عمر بن خطاب" عنوان کرده‏اند.

جالب اینکه این عده از گروه‏های افراطی، در سایت خود عکسی از نقشه خلیج فارس تهیه کرده‏اند که در آن برای تنگه هرمز، نام "المضیق عمر بن الخطاب (تنگه عمر بن خطاب)" را انتخاب کرده‏اند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرگ بر خاندان فاسد وابسته و جنایتکار آل سعود .
Iran, Islamic Republic of
اين عربها با اين کار چي رو ميخوان ثابت کنند؟
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه
دمشون گرم كه هر چند وقت يكبار باعث خنده ما ميشن!
Iran, Islamic Republic of
اگه بي عرضگي بعضي از مسئولين ما ادامه پيدا كنه ممكنه چند روز ديگه اسم ايران رو هم عوض كنند
Iran, Islamic Republic of
برادران شيعه و سني اين كارها در جهت ايجاد اختلاف است به هوش باشيد
Iran, Islamic Republic of
عجب بی انصافهایی هستید.خودمان وقتی طرح حذف پادشاهان از کتب تاریخی را می دهیم از اعراب چه انتظاری داریم؟اگر جرات دارید چاپ کنید.
عزیزان، اشکال در خودمان است ،خودمان!
Iran, Islamic Republic of
خیال خام عربها آخر سرشان را بر باد خواهد داد . اولا تنگه هرمز متعلق به ایران اسلامی است و شما غلط کردی اسم تنگه هرمز را تغیر دهید