کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسوایی دیگربرای مسجدمکی اینباردرمازندران!

29 ارديبهشت 1389 ساعت 11:11

انتشار جزوات موهون در ایام شهادت حضرت زهرا(س) از طرف نزدیکان به مسجد مکی در یکی از دانشگاه های مازندران رسوایی دیگر برای مسجد مکی را رقم زد.


به گزارش زاهدان پرس در حالیکه در ماه های اخیر پخش اخباری درباره تندروی های مذهبی از طرف بعضی وابستگان به مسجد مکی زاهدان در رسانه های کشور موجبات نگرانی افکار عمومی در سطح کشور از این مکان مذهبی شده است ، انتشار جزوات موهون در ایام شهادت حضرت زهرا از طرف نزدیکان مسجد مکی زاهدان در یکی از دانشگاه های مازندران رسوایی دیگری برای این مکان مذهبی و سیاسی محسوب می شود.

همچنین در حالیکه اداره کنندگان مسجد مکی بارها اعلام کرده اند که منش و سیره شان دور از افراطگرایی و در راستای وحدت می باشد اما انتشار اخباری تندروی های بعضی از وابستگان مسجد مکی در رسانه ها سبب شده است که تصور افکار عمومی از این مکان مذهبی و سیاسی تصویری منفی و افراطی باشد.

به اعتقاد کارشناسان رسانه ادراه کنندگان مسجد مکی برای از بین بردن این تصور از اذهان عمومی باید گام های عملی در اعلام برائت از اینگونه افراط گری ها بردارند و در مواضع رسمی خود شفاف تر موضع گیری کرده و از مواضع دو پهلو دوری کند.

درباره همین باره خبرنامه دانشجویان ایران گزارش داد ،تعدادی از نزدیکان به محافل وهابی در دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد در ایام عزای حضرت فاطمه (س) اقدام به نشر موهونات کرده اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، این افراد در روز شهادت حضرت زهرا(س) با انتشار حدود 200 برگه کاغذ در دانشگاه سئوالاتی و موهوناتی را در میان دانشجویان منتشر کرده اند.

افراد ناشر این سوالات همگی زاهدانی و از نزدیکان محافل مسجد مکی هستند و در سوالات مطرح شده مسائلی از قبیل سکوت امیرالمومنین در خصوص شهادت همسر گرامی اش را منشر کرده اند.

فرد "ا.ر" که از جمله حامیان موسوی در انتخابات و نیز از جمله نزدیکان به محافل وهابی سیستان است این موهونات را در دانشگاه پخش کرده است.

دانشجویان اهل سنت و شیعه دانشگاه خزر نیز در اعتراض به این اقدام علاوه بر پاسخ به این اقدام تفرقه افکنانه از مسئولین دانشگاه خواستند تا باخاطیان برخورد سریع و عاجل داشته باشد.

قابل ذکر است "ا.ر" بارها در ایام سوگواری اهل بیت با راه انداختن گعده های متعدد در دانشگاه سعی در شبهه پراکنی کرده بود.

عدم برخورد مسئولین دانشگاه با حلقه فرد مذکور در انتخابات باعث شد تا وی و دوستانش به اقدامات ساختار شکنانه و توهین به مقدسات مبادرت کنند.

گفتنی است عدم پاسخوگویی اداره کنندگان مسجد مکی درباره اخبار منتشر شده به رسانه ها سبب شده است که بر حجم تصورات منفی از این مکان مذهبی و سیاسی افزوده شود.


کد مطلب: 114764

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/114764/رسوایی-دیگربرای-مسجدمکی-اینباردرمازندران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com