جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۲

سمفونی ندا با اجرای فرزند یکی از بازیگران نامی!

چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 114702
جای تعجب است که نادر مشایخی از آهنگسازان و هنرمندان شناخته شده و کم حاشیه موسیقی ایران که پیش از این سابقه رهبری ارکستر سمفونیک تهران را برعهده داشته ، اپرایی با عنوان " ندا " را در آلمان به روی صحنه ببرد!
برگزاري اجراي کنسرت ندا آقا سلطان در آلمان توسط رهبر سابق ارکستر سمفونيک تهران آقاي نادر مشایخی واقعا تاسف آور است. 

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، مشایخی گفته است که این اپرا بر اساس داستانی از "نظامی" تنظیم شده و تیتر آن باید یاد آور ندا آقا سلطان باشد (!) که در جریان تظاهرات اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری، به طرز مشکوکی کشته شد.

نادر مشایخی موسیقی‌دان و رهبر ارکستر و فرزند جمشید مشایخی از بازيگران قدیمی و متعهد تئاتر و سينماي کشور است. وی در تابستان ۱۳۸۴، با حکم ارشاد رهبر اركستر سمفونیک تهران شد.

وی که توسط انجمن موسیقی ایران به رهبری این ارکستر انتخاب شده بود در سال 1386 برکنار شد و به ساماندهی ارکستر مجلسی پرداخت.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
جای تعجب و لعن و ناسزا نیست! هر چند تاسف برانگیز است اما واقعیت این است که ما نتوانستیم هنرمندان را ببینیم و حمایت و صداقت و لطافت طبع آنها را جلب کنیم. یک هنرمند هم تحلیل گر سیاسی و یک ایده ئولوگ نیست که در مورد قتل ندا هفته ها تحقیق و تدقیق کند. او به ندای احساسات خویش پاسخ می گوید و بس!
ولی بعنوان یکی از دوستداران آقای مشایخی از ایشان تمنا دارم بیشتر احتیاط کنند و "اهل" سیاست نشوند!
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
اين هنوز هم براي من سؤاله. چرا دستگاه ديپلماسي ما نميتونه (يا نمي‌خواد) با اين جريان همراه بشه. خوب خيلي ساده است. ما هم كه كشته شدن ايشون رو توطئه مي‌دونيم، بايد اون رو محكوم كنيم. وقتي از اين موضوع ناراحت مي‌شيم يعني غيرمستقيم مي‌پذيريم كه ما اون رو كشتيم. همون موقع كه دانشگاه آكسفورد هم بورسي به نام ايشون گذاشت، سخنگوي وزارت خارجه بايد ازشون تشكر مي‌كرد تا حالشون گرفته بشه.
Iran, Islamic Republic of
اينکه جاي تعجب نداره وقت وطن فروشي به وطن فروشهاي ديگر اضافه شد ولي جاي تعجب داره از عملکرد ارشاد که مار در آستين پرورش ميدهند
Iran, Islamic Republic of
سلام. به نظر من باید مشکل رو جای دیگه بررسی کرد.این کار آقا نادر نشون میده که چقدر سطح آگاهی در مردم و حتی برخی خواص پایینه . اینکه رسانه ملی در این زمینه ها شفاف عمل نمی کنه و حاضر به روشن گری نیست جای سوال داره .به نظر من اگه مستند ندا از تلویزیون پخش میشد خیلیا چهره ی واقعیه ندا رو می شناختند ، هرچند مستندش خیلی قوی هم کار نشده بود و جای کار بیشتری داشت.
Iran, Islamic Republic of
اگر کارهای ایشون در زمینه موسیقی سمفونیک رو هم شنیده باشید می بینید که اینفدر پست مدرنند که فقط آنارشی و بی نظمی از موسیقیشون شنیده می شه.
البته شاید در رهبری ارکستر کارشون بد نباشه.
Iran, Islamic Republic of
حالا نظر آقای مشایخی پدر، در این زمینه چیست؟
Iran, Islamic Republic of
..
این جور کارها هیچ بعید نیست آقاجان . و مسول اصلی این کارها هم ارشاد است . اولا ارشاد سیاست سنجیده و سازنده ای در باره موسیقی و نقش ان در جامعه ندارد . بدین معنی که سیاست عملی ارشاد ترویج و توسعه موسیقی است امروز در هر شهر و شهرکی کنسرتها و اموزشگاههای موسیقی دایر است .بازار گرم است . و نتیجه چه ؟ کدامین هنرمندان متناسب با شان جامعه ایرانی و اسلامی تربیت میشوند ؟ از سویی هم موسیقی در جامعه نقش سیاسی خاصی دارد ( جنگ نرم ) هم در حوزه اخلاق و هم در حوزه سیاست . در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری هم انجمنهای هنری ادبی که در تمام استانها چسبیده به ارشاد اند و منبع مالی شان هم ارشاد است توسط جریان رقیب دولت بکار گرفته شدند! ظاهرا در درون ارشاد تحولی اصولی لازم است که نه برادر وزیر قبلی آن را انجام دادند و نه وزیر جدید با این مسایل اشناست ...
Iran, Islamic Republic of
هردم از این باغ بری میرسد
حالا حالاها باید منتظر بود تا نا اهلان و منافقین , وطن فروشی خود را بروز دهند
Germany
به به
باز هم این اقلیت فتنه انگیز 70 درصدی کار خودشو کرد
آخه من موندم این غیرخودیها کی می خوان متنبه بشن
حالا گیرم اینها متنبه نشدن، ارشاد چرا باید بذاره مار در آستینش رشد کنه،
Iran, Islamic Republic of
این هم نمونه دیگر از برکات فتنه که خیلی راحت نقاب از چهره افراد کنار میزنه .
Iran, Islamic Republic of
دمش گرم به اين ميگن يه ايراني اصيل
Iran, Islamic Republic of
درست است که بگوییم ، جامعه هنرمندان دست مریزاد !

چی شده ؟ کی ها دارند به ارباب جنایتکار یعنی آمریکا گرا میدهند !

کی ها برای دریافت پول کثیف بیشتر در وطن فروشی گوی سبقت می ربایند ؟
چی شده ؟ هنرمند و هنرپیشه کیست ؟

هنرپرور کجاست که پاسخگوی این هنجار ها باشد !

هرکسی که ذوقی داشت و بی ظرفیت بود که نباید از امکانات این مملکت برای ترقی دنیایی خودش استفاده کند و برود پشت سر این مردم شهید داده سنفونی بی وطن اجرا کند !

فقط بدانیم که نخبه وطن فروش هم موجود است و جای تعجب هم ندارد!

فقط یک سوال ؟ چرا دیگر کشورها اینقدر اپوزیسیون در دنیا ندارند که تازه با همدیگر هم در تضاد باشند !

چرا برای وطن فروشی مسابقه است ؟ گرچه این ها وطن ندارند که بفروشند ! قصد فروش وطن وارثان شهیدان را دارند ! که فکر بیهوده ای است ! چون صاحب این مملکت آقایمان امام زمان است (عج )
Sweden
در خارج از کشور دارند جوی درست میکنند که هر کی هم بخواد مقابل سبزیها بایستد با انواع تهدیدها روبروست.من خودم المان زندگی میکنم و خیلی اینو دیدم که طرفدارن نظام سخت بتونند فعالیت رو به رشد داشته باشند.در واقع هر کی بخواد در غرب یک کار عمومی جلوی دید رسانه ها بکنه باید اول یه جوری نوکری خودشو به جنبش مسخره سبز اعلام بکنه .دیدیم در خارج سر قهرمانی دختر ایرانی در تنیس که به نوعی از احمدی نژاد تشکر کرده بود چه بلایی اوردند.در خارج متاسفانه همه باید مجیز جنبش وابسته سبز را بگویند تا اموراتشان حتی معمولی شان بگذرد! به یک ایرانی در المان میگفتم چرا از کشور ما در مقابل المانها بد میگویی جواب داد خب من نمیخواهم بد بگویم ولی نمیتوانم دفاع هم کنم! گفتم چرا؟بخدا قسم این عین حرف اوست گفت اخه شاید ما را بکشند! بله دوستان این جویست که در مهد کشورهای ازادی !توسط گروههای فشار و توهین و تروریستی برقرار است.
Latvia
دینشان از سیاستشان جداست .
اما هنرشان در خدمت سیاستهای کثیف غرب است.
France
جای تعجب ندارد، تارخ معاصر ایران را مرور کنید میبینید اصولا نطفه روشنفکر ایرانی با خیانت و وطن ذلیلی و زانو زدن در برابر اربابان غربیش بسته شده است . نه این بابا اولیشه و نه آخریش۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
اکثر هنرمندان ما سکولار و ضد نظام و دین هستند . جای تعجب ندارد
Canada
متاسفانه نمایشگاه من برای حمایت از شهدا و رزمندگان در کانادا توسط سفیر ایران منحل شد و ضرر مالی و وقتی که من گذاشتم به جهنم. پول جبران می شود حماقت را چطور تعریفش کنیم؟ باز آمریکا را مقصر بدانیم ؟
Iran, Islamic Republic of
هر روز افراد بیشتری به جمع سقوط کردگان اضافه میشن
پس این قوه قضایی کجاست
عید نوروز فراکسون اقلیت مجلس با سران فتنه دیدار کردن یکیشون به انتقاد رسانه ها این طور جواب داد
جنبش سبز از نظر حقوقی غیر قانونی نیست چون هیج حکم رسمی برعلیهش صادر نشده!
Iran, Islamic Republic of
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
ایشون30 سال تموم تو اتریش زندگی کرده /سه بار ازدواج کرده و هر سه بار طلاق گرفته/در برنامه زنده ... سه بار بهشون تذکر دادند تا دکمه های یقه لباسشون رو ببندند/بیشتر از این انتظاری نیست!
Iran, Islamic Republic of
خدا آخر و عاقبت وزارت ارشاد رو ختم به خیر کنه

وزارت ارشاد به کنار ؛ خدا آخر عاقبت هممون رو ختم به خیر کنه ....
Sweden
دوستانی که معتقدند فتنه باعث رو شدن چهره ها می شود و از این دست تحلیل های غیر قابل اثبات.... اینطوری که پیش می ره اکثر دانشجو ها و اقشار مختلف مردم دارن به سقوط می رسن..فکر کنم چند وقت دیگه همین شما بمونید که در راه راست هستید . هفتاد میلیون منحرف داشته باشیم...تو را به خدا یک لحظه فکر کنین شاید اونا(دیگران) نظام رو عادل و اسلامی و بر حق نمی دونن و کاملا بر عکس می بینن..چرا فکر می کنین همه، همه چیز رو همونجوری که شما می بینین می فهمند؟ چرا فکر می کنین مردم باید به راحتی با تحلیلهای شما در مورد قتلها موافق باشند؟