کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طلبه سيرجاني در دور جديد مبارزه با فساد؛

اعتراض عليه دانه درشت ها با راهپيمائي به سمت پايتخت

26 ارديبهشت 1389 ساعت 14:18

حجت الاسلام جهانشاهي فردا صبح همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پياده روي انقلابي خود را از مسجد مقدس جمكران به مقصد تهران آغاز خواهد كرد.



به گزارش سرويس سياسي جهان وي ابراز داشتند كه اين پياده روي همانند پياده روي هاي گذشته با شعار "دادخواهي"، "عدالتخواهي"، "مبارزه با مفاسد اقتصادي و زمين خواري" خواهد بود. 

وي همچنين با اشاره به ماجراي زمين خواري سيرجان عنوان داشتند كه نه تنها شاهد اقدام جدي قوه قظاييه نبوديم بلكه فقط مشاهده كرديم كه چهار كارمند را به خاطر تخلفاتي كه در مقابل زمين خواري هاي ديگر كوچك است مجازات كرده اند و از مجازات دانه درشتها و عاملان اصلي خبري نيست. 

حجت الاسلام جهانشاهي كه در رسانه ها با عنوان "طلبه سيرجاني" شناخته ميشود با اشاره به موضوع حاشيه امن برخي آقازاده ها از برخوردهايي كه به نام مبارزه با مفاسد با برخي آفتابه دزد ها و مجرمان كوچك ميشود انتقاد كرد. 

وي  همچنين با اشاره به اينكه تعدادي ديگر از روحانيون و دانشجويان از اين حركت استقبال كرده و آمادگي خود را براي همراهي ابراز داشتند افزود: اگر هيچكس هم از اين حركت حمايت نكند و كسي مرا همراهي نكند من باز اين حركت را ادامه خواهم داد. 

طلبه سيرجاني در ادامه گفت كه مقصد نهايي حركت در تهران كاملا مشخص است اما به دلايلي اين مقصد را طي چند روز آينده اعلام خواهم كرد. 

به گزارش جنيش عدالتخواهي طلبه سيرجاني تا كنون دو مرتبه دستگير شده است. عليرضا جهانشاهي در راهپيمايي قبلي خود از سيرجان به مقصد تهران به جرم " اقدام خلاف شؤون روحانيت و تشويش اذهان عمومي" دستگير و توسط دادگاه ويژه روحانيت به حدود دو سال حبس محكوم ميشود. و در نهايت بعد از گذشت هشت ‌ماه ‌و ده روز از حبس، جهانشاهی به فرمان رهبرمعظم‌انقلاب(مدّظلّه‌العالی) و با دریافت پیام شفاهی ایشان با عنوان «شَکَرَ الله مَساعیکَ»، در حالی که حدود پانزده‌ ماه از حبسش باقی مانده بود،‌ آزاد شد.


کد مطلب: 114267

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/114267/اعتراض-عليه-دانه-درشت-راهپيمائي-سمت-پايتخت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com