کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه اندازي رشته مديريت بحران در دانشگاه شريف

20 ارديبهشت 1389 ساعت 11:22


معاون وزير کشور و رييس سازمان مديريت بحران کشور گفت: بحث ايجاد رشته مديريت بحران در دانشگاه هاي کشور در جريان است و دانشگاه صنعتي شريف اولين دانشگاهي خواهد بود که با هماهنگي وزارت علوم اين رشته را راه اندازي خواهد کرد.

به گزارش ايرنا، مهندس "حسين باقري" در نشست خبري که در دفتر رياست دانشگاه صنعتي شريف به مناسبت امضاي تفاهم نامه همکاري ميان اين دانشگاه و سازمان مديريت بحران کشور برگزار شد، ابراز اميدواري کرد که اين تفاهم نامه فتح بابي براي رونق کارهاي علمي باشد.
باقري گفت: هر جا که علم و عمل با هم ترکيب و تلفيق شود براي تکميل مديريت هر سازماني مي تواند توفيقات جدي به دنبال داشته باشد.
وي با اشاره به اينکه علم و عمل دو بال يک مدير هستند، افزود: ما در حوزه سازمان مديريت بحران تجربه عملي زيادي داريم ولي تجربه علمي زيادي نداريم.
باقري تاکيد کرد: با توجه به پيچيدگي و تعدد حوادث در جهان بايد بتوانيم همکاري هاي مشترکي را با دانشگاه هاي کشور آغاز کنيم.
وي با اشاره به دو هدف کلان مربوط به سازمان مديريت بحران کشور که عبارتند از ارتقاي فرهنگ ايمني جامعه و ارتقاي فرهنگ مديريت، خاطر نشان کرد: اين دو هدف بطور مستقيم با دانشگاه ها مرتبط است و براي تحقق آنها بايد حتما کارها به صورت علمي دنبال شود.
رييس سازمان مديريت بحران کشور ، گفت: با توجه به سير صعودي حوادث طبيعي در جهان و دستکاري طبيعت توسط بشر مشاهده مي کنيم که بدون توجه به کارهاي علمي، تجارب عملياتي چندان کارساز نيستند.
باقري افزود: در اين راستا اولين دانشگاهي که براي همکاري با سازمان مديريت بحران کشور انتخاب شد دانشگاهي است که در جهان رتبه هاي بسيار بالايي دارد و در کشور ما نيز حائز اهميت است.
وي با اشاره به اينکه دانشگاه صنعتي شريف يکي از دانشگاه هاي بنام جهان و ايران است، گفت: سازمان مديريت بحران بر همين اساس کار خود را شروع کرد و با حدود پنج دانشگاه ديگر در داخل کشور و چند دانشگاه بين المللي مانند دانشگاه چابهار تفاهم نامه همکاري امضاء خواهد کرد.
وي ابراز اميدواري کرد که ترکيب علم و عمل براي مديراني که کار سخت مديريت بحران کشور را برعهده دارند فتح بابي باشد که مسائل، علمي دنبال شود.
معاون وزير کشور، خاطر نشان کرد: با توجه به پيشرفت هاي علمي بسيار چشمگير ايران در علوم فضايي، هسته اي و پزشکي، به نظر مي رسد، اگر موضوع سازمان مديريت بحران کشور هم به دانشگاه ها ارائه شود کشور ما حتما رتبه هاي ممتازي را در جهان کسب خواهد کرد.
باقري با اشاره به تدابير پيشگيرانه ايران در مقابله با سيلاب، افزود: اکنون جهان در خصوص مقابله با سيلاب در حال کسب تجربه از ايران است.
وي خاطر نشان کرد: براي مثال به دنبال بروز سيل نکا بيش از 80 نفر تلفات انساني برجا گذاشته شد، اما سيل نوکنده که شدت آن به اندازه سيل نکا بود يک نفر هم تلفات انساني نداشت که علت اصلي آن اين بود که دلايل بروز سيلاب بررسي شد و به صورت علمي طرح هاي پيشگيرانه ارائه شد.
رييس سازمان مديريت بحران کشور تاکيد کرد: در چرخه مديريت بحران کشور پيشگيري حرف اول را مي زند و اين پيشگيري بايد علمي باشد که اميدواريم با اجراي مفاد اين تفاهم نامه از جمله تبادل استاد، هدايت پايان نامه ها، تورهاي آموزشي، برگزاري دوره هاي آموزشي و بحث ايجاد رشته مديريت بحران در دانشگاه ها به اين هدف نائل شويم.


کد مطلب: 112927

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/112927/راه-اندازي-رشته-مديريت-بحران-دانشگاه-شريف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com