کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باز هم مبارزه با مفاسد اقتصادي، مظلومانه به حاشيه سياسي رفت!

10 ارديبهشت 1389 ساعت 1:47

عسكري در مقابل با ارتباط دادن عبارت "مافياي قدرت و ثروت" به آية الله هاشمي رفسنجاني، با قرار دادن خود در مقام دفاع از وي، سعي نمود مصداق تحليل كلي فدايي را هاشمي رفسنجاني قلمداد نمايد.


به گزارش سرويس سياسي جهان، در سالروز صدور پيام 8 ماده اي مقام معظم رهبري در مبارزه با مفاسد اقتصادي، برنامه تلويزيوني "ديروز، امروز، فردا" با اجراي وحيد يامين پور و با حضور حسين فدايي - نماينده مجلس شوراي اسلامي و عضو ارشد اصولگرايان تحولخواه - و حجة الاسلام علي عسكري - عضو مشورتي مجمع تشخيص مصلحت و فعال سياسي نزديك به كارگزاران - و با موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادي برگزار شد.

در ابتداي برنامه پس از ايراد مقدمه توسط علي عسكري، حسين فدايي به بيان تحليلي از دلايل به وجود آمدن شبكه فساد و مافياي قدرت و ثروت پرداخت و سعي نمود با ريشه يابي موضوع، به تحليل كامل اين مبحث بپردازد؛ اما عسكري در مقابل با ارتباط دادن عبارت "مافياي قدرت و ثروت" به آية الله هاشمي رفسنجاني، با قرار دادن خود در مقام دفاع از وي، سعي نمود مصداق تحليل كلي فدايي را هاشمي رفسنجاني قلمداد نمايد.

بنا بر اين گزارش، با ورود مهدي كوچك زاده - نماينده مجلس شوراي اسلامي - به بحث، وي سعي نمود در خصوص پراكنده گويي هاي عسكري، به روشنگري بپردازد و ناگزير وارد مصاديقي از بحث شد؛ بنابراين با توجه به وقت كم برنامه، اطناب كلام بيش از حد توسط عسكري و عدم رعايت تساوي برخورداري از وقت بوسيله مجري برنامه، تحليل و ريشه يابي حسين فدايي ناتمام ماند و بار ديگر مافياي قدرت و ثروت با بهره مندي از به انحراف رفتن و سياسي شدن بحث، سر آسوده بر بالين نهادند!

به نظر مي رسد هر چند كه اقدامات اخير قوه قضائيه، بارقه هايي از اميد را در دل عدالتجويان حقيقي روشن كرده است، رسانه ها، مطبوعات و دستگاه هاي تبليغاتي نظام بايد با برنامه ريزي صحيح، مانع از به انحراف كشيده شدن مباحثي به اين مهمي گردند.

از مهم ترين موارد مطرح شده در اين برنامه مي توان به عناوين ذيل اشاره نمود:

پخش كليپ كوتاهي از تبرئه ناصر واعظ طبسي در پرونده المكاسب، اشاره علي عسكري به پرونده جابر ابدالي و ايراد اتهام درباره ارتباط وي با محمدرضا رحيمي، اشاره كوجك زاده به پرونده مهدي هاشمي در رابطه با استات اويل و سكوت قوه قضائيه در اين خصوص و معرفي مجدد پرونده شهرام جزايري به عنوان تنها افتخار قوه قضائيه در يك دهه گذشته در مبارزه با مفاسد اقتصادي.


کد مطلب: 110502

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/110502/باز-هم-مبارزه-مفاسد-اقتصادي-مظلومانه-حاشيه-سياسي-رفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com