جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

عروسک های ملی !+عکس

سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 109953
دارا و سارا خواهر و برادر دوقلو هشت ساله ای هستند که د ريکی ا زشهر های کوچک ايران زندگی می کنند.آنها می توانند کرد،لر ،ترک ، بلوچ يا فارس باشند.می توانند گليک يا مازنی باشند و يا ..... اما مهم ايرانی بودن آنهاست.

آنها به سراسر ايران سفر می کنند.لباسهای زيبای محلی هر ناحيه را می پوشند و هوشيار و کنجکاو به ويژگيهای طبيعی و فرهنگی هر منطقه دقت می کنند.

"روز به " پدر دارا و سارا کارمند ميراث فرهنگی است.اين فرصت خوبی است برای بچه ها که همراه پدرشان به شهرهای مهم ايران سفر کنند و با آثار تاريخی اين شهر ها آشنا شوند.

مادرشان "ايران "خانم معلم جغرافيا است به همين دليل بچه ها اطلاعات خوبی از بچه های ديگر کشورهای جهان دارند.ناگفته نماند آقاجون و خانم جون بچه ها يعنی پدربزرگ و مادربزرگ آنها مشکل گشای بسياری از مشکلات دارا و سارا هستند.آقاجون پيش نماز محله آنهاست و محبوبيت زيادی بين اهالی دارد." خاله ستاره "خاله دارا و سارا که دستی به قلم دارد ،برای چند نشريه محلی و يکی از مجلات مهم قصه و شعر کودکانه می نويسد او هميشه جوابهای خوبی برای سئوالهای بچه ها درباره هر چيزی دارد.

دارا و سارا درخانه قديمی خودشان سرگرميهای مختلفی دارند.گاهی کنار حوض بزرگ ميان حياط می نشينند و با ماهی های قرمز داخل آن بازی می کنند.گاهی برای قد قد خانم مرغ پا کوتاه خانگی شان و جوجه هايش دانه می ريزند و البته هميشه مواظبند که " برفی " گربه شيطانی که هر روز روی ديوار خانه آنها می آيد،سراغ جوجه های قد قد خانم و ياماهی های داخل آن نرود.

گاهی سارا د رزيرزمين خانه شان دست به آزمايشهای علمی می زند،او تا به حال چند بار شيشه های زيرزمين را به همين خاطر شکسته است.او آرزودارد روزی معلم شيمی شود .سارا با آنکه هشت سال دارد به خوبی تنيس روی ميز بازی می کند و درمدرسه جزو اولين ها است.

دارا با تشويق سارا مثل قهرمانان داستانهای پرماجرايی که می خوانند با هم دست به کارهای عجيب و غريب می زنند.

دارا فوتبال را خيلی دوست داردالبته بدش نمی آيد که روزی مثل عمو علی کشتی گير قابلی شود،اما راستش اينها همه آرزوی دارا نيست.

دارا دوست دارد مثل مجيد پسر " عمه خورشيد " از رايانه سردر آورد و با آن کار کند.گاهی آرزو می کند مثل همکاران پدرش باستان شناس باشد.اما ا زوقتی که با حسين پسر همسايه به کلاسهای نجوم می روز گاهی در روياهايش خود را يک فضانورد می بيند.

دارا و سارا با علاقه ها و آرزوهايشان ماجراهای شيرينی خلق می کنند که همه از شنيدن و خواندن آنها لذت می برند.
..
کودکان را با فرهنگ وطن آشنا کنیم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *