کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت همچنان بر كار فرهنگي! اصرار دارد

سازماندهي ويژه براي كشف حجاب در كشور

اولين مقاومت ها براي تعطيلي قانون حجاب و عفاف

7 ارديبهشت 1389 ساعت 13:04



با شدت گرفتن فعاليت ها براي اجرايي جدي طرح بر زمين مانده عفاف و حجاب اخبار رسيده به جهان حكايت از برنامه ريزي جدي مخالفان براي اخلال در اجراي اين قانون دارد. 

اگرچه پيش از اين نيز اخباري مبني بر فعاليت سازماندهي شده گروههاي فساد و فحشا در قالب كشف حجاب عمدي منتشر شده بود اما اين روزها با فروكش كردن اعتراضات سياسي، شكل جديدي از پروسه كشف حجاب در كشور به فعاليت مي پردازد. 

در همين زمينه يكي از نمايندگان مجلس در گفتگو با خبرنگار جهان ضمن اعلام اين خبر  ، به برخي مستندات فعاليت مخالفان گسترش عفاف و حجاب در جامعه اشاره كرد. 

وي كه نخواست نامش فاش شود اظهار داشت: وزير اطلاعات چندي پيش گزارش هايي در اين خصوص ارائه كرده بود اما جديدا اخبار جديدي  درخصوص افزايش فعاليت اين گروهها به ما رسيده است.به گفته وي مستند فعاليت اين گروه ها در اختيار دستگاه قضائي قرار گرفته است. 

وي تاكيد كرد: ما بنابر وظيفه اين مسائل را به مراجع انتظامي  و قضائي منعكس كرده ايم كه متاسفانه  مراجع مسوول جديت لازم در برخورد با اين گروههاي سازماندهي شده را نداشته است. 

اين سخنان عضو كميسيون فرهنگي مجلس در حالي مطرح مي شود كه در حوادث پس از انتخابات اخبار قابل توجهي از كشف حجاب توسط دختران و زناني كه در گروههاي خاصي سازماندهي شده بودند منتشر شد تا آنجا كه در آذر و دي ماه سال گذشته گروهي از زنان و دختران بي حجاب با حضور در خيابان ها و ميدان هاي اصلي تهران در حالي که نمادهاي سبز با خود داشتند عليه حجاب اعتراض و برخي نيز کشف حجاب كردند. 

شدت گرفتن اينگونه فعاليت ها در آستانه اجراي جدي قانون گسترش طرح عفاف و حجاب آنجا سوال برانگيز مي شود كه حدود دو هفته قبل وزير اطلاعات نيز گوشه اي از فعاليت هاي مخالفان حجاب در كشور را بر ملا كرده بود. 
 
وزیر اطلاعات در دیدار خود با اعضاي فراكسيون انقلاب اسلامي اعلام کرد كه شبکه‌ای که برخی از خانم‌های معلوم الحال را با پرداخت مبالغی به شهر قم برای تظاهر به بدحجابی و بی حجابی می‌فرستاد و سپس به تهران بازمی‌گرداند، شناسایی و دستگیر شدند. 

كشف حجاب از سوي برخي زنان اگرچه ريشه اي تاريخي در كشور دارد اما در سالهاي گذشته نيز برخي سودجويان با اسفتاده از دغدغه هاي جوانان در حوزه كار و اشتغال، دختران جوان را به استخدام خود در آورده و با پرداخت مبالغي آنان را مجاب مي كردند كه با لباس هاي خاص و زننده ساعت هاي مشخصي در ميادين شهر تهران و ديگر شهرهاي بزرگ كشور پرسه بزنند. 

عضو كميسيون فرهنگي مجلس در تشريح اين مدل فعاليت ها براي رواج كشف حجاب و بي عفتي در جامعه مي گويد: گزارش هاي رسيده به ما حكايت از اين دارد كه اين گروهها در دسته هاي چند نفره و در محلات مختلف تهران و ديگر شهرهاي كشور با همان مكانيسم چند سال قبل در ازاي پرداخت حقوق معيني، دختران جوان را دستمايه اهداف شوم خود قرار مي دهند. 

با اين حال اگرچه رويكرد كنوني دولت براي اجراي قانون عفاف و حجاب بنا به ادعاي وزير كشور رويكردي فرهنگي است اما به نظر ميرسد راه برخورد با اينگونه مفاسد اجتماعي يقينا در لابلاي راهبردهاي فرهنگي پيدا نخواهد شد. 

توجه به سخنان اخير مقام عظم رهبري در ديدار با فرماندهان و كاركنان ناجا يقينا راهگشاي نحوه برخورد با گروههاي سازماندهي شده اشاعه فساد و بي بندباري خواهد بود. 

معظم له در اين ديدار تاكيد كردند: باید در مقابل کج روی و عمل مفسدانه فردی، اجتماعی، و سیاسی بطور قاطع برخورد شود. در برخورد با برخی افراد که تعمداً یا از روی بی توجهی چهره جامعه را از لحاظ دینی، نجابت و عفاف خارج می کنند نیز باید برخوردی قوی و صحیح انجام شود. 

كارشناسان اگرچه سخنان اخير رهبري را نوعي اتمام حجت ايشان در خصوص برخورد قاطع با مظاهر بي حجابي و كشف حجاب در جامعه تحليل مي كنند اما برخي نيز معتقدند اين بخش از بيانات رهبري تذكري است به فرماندهي ناجا كه در روزهاي اخير براي مبارزه با بي حجابي و گروههاي فساد در كشور، شرط هايي گذاشته بود.


کد مطلب: 109847

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/109847/سازماندهي-ويژه-براي-كشف-حجاب-كشور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com