جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

پرداخت کامل سهام عدالت بازنشستگان

دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 109575
مدیرعامل سازمان خصوصی سازی با اعلام برنامه ریزی برای واگذاری گسترده سهام شرکتهای اصل 44 در فرابورس، گفت: سهام عدالت بازنشستگان به صورت کامل پرداخت شد.
به گزارش مهر غلامرضا حیدری کردزنگنه امروز در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر تصمیم گیری هیئت عالی واگذاری برای واگذاری نمایشگاه بین المللی به اتاق تعاون و بازرگانی به روش پیمان مدیریت و پاسخ به نامه این دو دستگاه گفت: تا این ساعت درخواستی از اتاقهای تعاون و بازرگانی برای واگذاری سهام نمایشگاه بین المللی به آنها دریافت نکرده ایم.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه روش واگذاری سهام شرکتها توسط هیئت واگذاری مشخص می شود، تصریح کرد: روش پیمان مدیریت روش مذاکره ای نیست، این در حالی است که حتی واگذاری به روش مذاکره ای نیز با آگهی انجام می شود و مراحل آن از روش مزایده نیز سخت تر است.

وی تصریح کرد: سهام شرکتها برای واگذاری به روش پیمان مدیریت نیز آگهی می شود. برای واگذاری نمایشگاه نیز تاکنون مذاکره ای صورت نگرفته است.

سهام های بلوکی در بورس عرضه می شوند

کردزنگنه همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه سهام چه شرکتهایی به صورت بلوکی در هفته های آتی در بورس عرضه خواهند شد، زیرا وزیر امور اقتصادی و دارایی از عرضه های بلوکی سهام به دلیل شرایط مناسب بورس طی هفته های آتی خبرداده بود، عنوان کرد: سهام بانک تجارت، فولاد اکسین خوزستان، فولاد کاوه جنوب کیش، تولید کاشی و گرانیت به میزان 48 درصد، روی مهدی آباد به میزان 48 درصد، توسعه صنایع نفت و گاز به میزان 41 درصد و غیره پس از کشف قیمت طی واگذار خواهند شد.

واگذاری گسترده سهام در فرابورس

وی در ادامه از تشکیل جلسه ای میان سازمان خصوصی سازی، بورس و فرابورس در روز گذشته خبرداد و با بیان اینکه از این پس روزهای دو شنبه هرهفته کمیته مشترکی بین سه دستگاه جلساتی را برگزار خواهند کرد، افزود: قرار است که به صورت گسترده سهام شرکتهای اصل 44 را در فرابورس عرضه کنیم.

پرداخت کامل سهام عدالت بازنشستگان

کردزنگنه از پرداخت کامل سهام عدالت بازنشستگان از جمله کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و غیره خبرداد و گفت: سود سهام آنها نیز پرداخت شده است. طی یکی، دو سال گذشته نتوانستیم اقساط را متناسب با سهام عدالت دریافت کنیم، سازمان خصوصی سازی نیز موظف شد که در ابتدا اقساط سهام از سود آن کسر شود، همچنین این سهام باید به صورت آزادسازی شود. بر اساس برنامه ریزی ها قرار است بر روس اقساط کار شود و اقساط بیشتری برای آزادسازی سهام عدالت اخذ شود.

مشکلات واگذاری ایران خودرو و سایپا

وی در مورد واگذاری سهام شرکتهای خودروسازی ایران خودرو و سایپا گفت: سهام این دو شرکت که جزء گروه یک هستند، به طور قطع واگذار می شوند، طی هفته های گذشته نیز بخش کوچکی از سهام آنها به صورت خرد و به صورت تدریجی واگذار شده است، اما از امروز به بعد دیگر عرضه های خرد سهام این شرکتها نیز متوقف می شود.

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سئوال که گویا وزیر صنایع و معادن در نامه ای خواستار عدم واگذاری سهام این دو شرکت خودروسازی شده است، بیان کرد: وزارت صنایع در نامه ای برخی از مشکلات واگذاری سهام این دو شرکت را مطرح کرده است. به علت برخی تعهدات خارجی و بین المللی این دو شرکت، واگذاری سهام بلوکی آنها به تعویق افتاد.

وی بر شفاف شدن وضعیت دو شرکت به منظور واگذاری سهام آنها تاکید کرد و افزود: ممکن است بخش خصوصی که سهام این دو شرکت را خریداری می کند، نتواند تعهدات دولت را بر عهده بگیرد.

کردزنگنه با تاکید بر اینکه چنین موردی مبنی بر اینکه وزیر صنایع و معادن به دنبال عدم واگذاری سهم این دو شرکت خودروسازی باشد، صحت ندارد، افزود: حدود 35 درصد سهام این شرکت برای واگذاری بلوکی باقی مانده است. واگذاری سهام آنها جزو تکالیف واگذاری سال 89 است بنابراین تا پایان امسال برای واگذاری آنها وقت داریم و سئوالی مبنی بر دلیل عدم فروش آنها توسط سازمان خصوصی سازی جایز نیست. اگر امسال سهام این دو شرکت فروخته نشود، قطعا در سال آینده انجام خواهد شد.

وی در مورد واگذاری سهام نهادها نیز گفت: نهادها شرکتهای دولتی نیستند و در قانون بودجه نیز نامی از آنها ذکر نشده است، اما آنها نیز برنامه هایی برای واگذاری سهام به صورت مزایده و بورس دارند.

برنامه های جذب سرمایه های خارجی

مدیرعامل سازمان خصوصی سازی از برنامه های دولت برای ورود سرمایه گذاران خارجی و سرمایه های جدید به منظور افزایش تولید و اشتغال، رشد اقتصادی و غیره خبرداد و اظهارداشت: بر اساس برنامه چشم انداز 20 ساله کشور سالانه باید 65 میلیارد دلار سرمایه خارجی وارد کشور شود.

وی اصلاح قانون سرمایه گذاری خارجی در بورس و ارائه مزیتها و تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی، از جمله حذف تشریفات زائد و اینکه لازم نیست تا 3 سال سرمایه ها را در ایران نگه دارند را از جمله اقدامات در این خصوص برشمرد.

کردزنگنه در پاسخ به این سئوال که اسامی شرکتهای قابل واگذاری به شورای رقابت ارائه نشده و پژویان در نامه ای گلایه های خود را به این موضوع مطرح کرده وسازمان خصوصی سازی نیز پاسخی به آن ارائه نکرده است، گفت: اسامی شرکتهای قابل واگذاری را به شورای رقابت ارسال کردیم، سوء تفاهمی ایجاد شده بود و پاسخ نامه رئیس شورای رقابت نیز ارسال شده است.

وی یکی از مشکلات اقتصاد را عدم رقابتی بودن آن عنوان کرد و افزود: برای رقابتی کردن اقتصاد که به نفع بخش خصوصی است، شورای رقابت می تواند اقداماتی را انجام دهد.

سرنوشت دادگاه فولاد خوزستان

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد سرنوشت دادگاه ابطال واگذاری سهام فولاد خوزستان گفت: دادگستری استان تهران اعلام کرده است که درخواست ماده 18 مانع از اجرای حکم نیست و حکم باید اجرا شود، البته این موضوع نهایی نشده است، بر این اساس حساب سازمان خصوصی سازی بسته شده و ما نیز به نظر دستور قضائی تمکین می کنیم. بر اساس حکم اولیه استرداد 172 میلیارد تومان وجوه نقدی باید به جابریان خریدار سهام فولاد خوزستان انجام شود.

پیشنهاد واگذاری دو هلدینگ پتروشیمی در هیئت واگذاری رد شد

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته سهام شرکتهایی که نمادشان در بورس باز بود، عرضه شده است، در مورد سهام هلدینگ پتروشیمی عنوان کرد: سال گذشته واگذاری سهام 12 شرکت پتروشیمی در قالب هلدینگ پتروشیمی به تصویب رسید، اما وزیر نفت پیشنهاد داد که به جای آن دو هلدینگ عسلویه و بندر امام واگذار شود که این موضوع در هیئت واگذاری بررسی شد که در نهایت با هلدینگ دوم موافقت نشد. واگذاری هلدینگ خلیج فارس نیز به قوت خود باقی است و ما نیز طی نامه ای عنوان کردیم که هر چه سریعتر این کار انجام شود.

زیان ده بودن بیمه دانا دلیل تعویق واگذاری سهام

کردزنگنه با بیان اینکه طی سه ماهه ابتدای سال جاری سهام 180 شرکت واگذار خواهد شد، بیان کرد: واگذاری بیمه دانا نیز به دلیل بدهی 11 میلیارد تومانی مالیاتی به تعویق افتاده است و به دلیل زیان ده بودن بورس پذیرای سهام این شرکت نیست، سازمان خصوصی سازی در پی حل مشکلات این شرکت برای عرضه در بورس است.

وی از عدم انعقاد قرارداد 9 شرکت سرمایه گذاری استانی با سازمان خصوصی سازی در بخش واگذاری سهام عدالت انتقاد کرد و گفت: این امر مشکلاتی را برای سازمان خصوصی سازی در آینده ایجاد خواهد کرد، بنابراین در نامه ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کردم که اگر این مشکلات حل نشود، مسئولیت سهام عدالت را نمی پذیرم. تصمیم وزیر اقتصاد نیز هرچه باشد برای ما لازم الاجرا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بازنشته تامين اجتماعي هستم ثبت نام كرده ايم ولي تا كنون22/9/89 سهامي دريافت نكرده ايم. چرا؟؟؟؟؟؟؟؟