کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دختر کروات بعد از به‌هوش آمدن آلمانی صحبت کرد

26 فروردين 1389 ساعت 19:42


یک دختر 13 ساله از کشور کرواسی که به کما رفته بود بعد از به هوش آمدن شروع به صحبت به زبان آلمانی کرد.
به گزارش خبرآنلاین این دختر که از شهر کنین است تازه شروع به یادگیری آلمانی در مدرسه کرده بود .او برای آن که زبان خود را بهتر کند کتاب‌های آلمانی می‌خواند و شبکه‌های آلمانی زبان را تماشا می‌کرد ، اما هنوز تا صحبت کردن به صورت سلیس و روان فاصله زیادی داشت.
او به مدت 24 ساعت در کما به سر برد و زمانی که به هوش آمد قادر نبود به زبان مادری خود صحبت کند، اما به راحتی و به بهترین شکل می‌توانست با زبان آلمانی با دیگران ارتباط برقرار کند.
پزشکان معتقدند این اتفاق بسیار نادر و غیر طبیعی است و به همین دلیل چند کارشناس مشغول انجام آزمایشاتی روی دختر هستند تا به علت این تغییر ناگهانی پی ببرند.

داجمیر ماراسویچ مدیر بیمارستان در این باره گفت : شما هیچ گاه نمی‌دانید که بعد از کما مغز انسان چگونه واکنش نشان می‌دهد.البته برای توضیح این مسئله نظریه‌هایی وجود دارد .

کارشناس روانشناسی دکتر میجو میلاس اضافه کرد: در زمان‌های گذشته از این اتفاقاتی مشابه با این به عنوان معجزه یاد می‌شد ، اما ما ترجیح می‌دهیم به دنبال یک توضیح منطقی در این مورد باشیم ، اما هنوز به پاسخ و دلیل روشنی نرسیدیم.

قبلا هم مواردی بوده است که افرادی که دچار بیماری‌های بسیار شدید بوده و در بعضی موارد در کما رفته بودند بعد از بیدار شدن شروع به صحبت کردن به زبان های دیگر کرده اند.به هر حال برای آن که ما به دلیل اصلی این رویداد پی ببریم نیاز به مطالعات بیش‌تر داریم.


کد مطلب: 107111

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/107111/دختر-کروات-بعد-به-هوش-آمدن-آلمانی-صحبت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com