کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکيل پرونده ثبت ملي و جهاني صنايع دستي ميدان امام(ره)

25 فروردين 1389 ساعت 13:52


تشکيل پرونده ثبت ملي و جهاني صنايع دستي ميدان امام يکي از مهم‌ترين برنامه‌هاي پايگاه مجموعه جهاني نقش جهان براي سال جاري است.

به گزارش  روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، مدير پايگاه مجموعه جهاني نقش جهان با بيان اينکه در زمينه صنايع دستي دو پروژه در دست داريم، گفت: صنايع دستي موضوع مهمي است که در ميدان نقش جهان وجود دارد و يکي از شاخصه هاي بارز اين ميدان اين است که در يکي از قطب هاي اقتصادي شهر واقع شده است.
فريبا سعيدي انارکي تصريح کرد: يکي از برنامه هايي که در سال 89 پيگيري مي شود تشکيل پرونده ثبت ملي و جهاني صنايع دستي ميدان امام است که در کنار آن صنايعي که از بين رفتند آسيب شناسي و راهكارهاي احياي آنها بررسي مي شود.
وي با بيان اينکه در اين راستا پروژه ديگري نيز طراحي شده است که موضوع نمونه سازي صنايع دستي است، خاطرنشان کرد: پس از اينکه صنايع دستي مجموعه شناسايي شد به دست کارشناسان داده مي‌شود تا براي آن طرح هاي نوعي را طراحي کنند.
سعيدي انارکي تصريح کرد: اين طرح ها به صنعتگران و هنرمندان پيشنهاد مي شود و براساس اينکه ميزان استقبال آنها چقدر باشد بازاريابي شده و شيوه ها و طرح هاي نوين براي رونق صنايع دستي طراحي مي‌شود.


کد مطلب: 106836

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/106836/تشکيل-پرونده-ثبت-ملي-جهاني-صنايع-دستي-ميدان-امام-ره

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com